مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از راه‌اندازی فاز دوم منطقه ویژه خبر داد.

فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی دوغارون راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسین شرافتی‌راد صبح امروز در آئین تکریم و معارفه مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اظهار داشت: روزانه تعداد بسیاری خودروی ترانزیت از این گذرگاه به صورت رسمی عبور می‌کنند و همچنین صادرات انواع کالا از این طرق به کشور افغانستان انجام می‌گیرد.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون یکی از مناطق مهم برای تجار و بازاریان کشور افغانستان است و قسمت عمده کالاهای مورد نیاز این گروه از طریق این منطقه تامین می‌شود.

فرماندار تایباد بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این معبر رسمی لازم است مراودات با کشور همجوار افزایش داده شود زیرا این اقدام علاوه بر توسعه اقتصادی اشتغال جوانان بومی را فراهم می‌کند.

در ادامه این آیین؛ مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: گذرگاه رسمی شرق کشور باید با مبلمانی زیبا فضاسازی شود و شرایط کنونی برای مسیری که روزانه شاهد تردد تجار و رانندگان ایرانی و خارجی است مناسب نیست.

فرامرز سلطانی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال از پاسگاه مرزی ۱۷ شهریور تا گمرک دوغارون عملیات فضاسازی و پاک‌سازی محیط زیست از زباله  انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در زمینی به وسعت ۸۷۰۰ هکتار در سال ۸۷ به تصویب هیئت دولت و در سال ۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و شرکت توسعه و عمران دوغارون به عنوان سازمان مسئول تعیین شد و با رویکرد تولیدی، صنعتی، بازرگانی و تجاری در نوار مرز فعالیت دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بیان کرد: این منطقه از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار است و جهت جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی پتانسیل‌های فراوانی دارد که نیازمند مدیریت صحیح است.

سلطانی با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم منطقه ویژه، مطرح کرد: با احداث فاز دوم علاوه بر افزایش صادرات، تولید داخلی توسعه یافته و این بدان معنا است که فرصت شغلی را دو برابر خواهد کرد.

وی تایباد را قطب اقتصادی در شرق کشور دانست و گفت: ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به عنوان یک پایگاه صادرات و ترانزیت کالا فرصت خوبی برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد است و این اقدام شرایط اشتغال، اقتصاد و معیشت مرزنشینان را رونق می‌بخشد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها