مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برنامه های این وزارتخانه برای لبیک به مطالبه رهبری در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم را تشریح کرد.

طرح قرآنی «نور» اولین لبیک آموزش و پرورش به مطالبات مقام معظم رهبری است

به گزارش قدس آنلاین ،محمدرضا مسیب‌زاده در نشست خبری که در حاشیه همایش و محفل دانش‌آموزان حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم که در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار شد، گفت: هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز با ویژه‌برنامه‌های متنوع در مدارس کشور از ۲۴ آذرماه آغاز شده است و تا ۳۰ آذرماه در مدارس کشور ادامه دارد.
وی افزود: هر روز این هفته به یک عنوان نامگذاری شده است. شنبه، ۲۴ آذر، با عنوان «مدرسه، کانون تربیت اسلامی، وحدت و همدلی»، یکشنبه، ۲۵ آذر، با عنوان «فرهنگ انتظار و مهدویت»، دوشنبه، ۲۶ آذر، با عنوان «ولایت و ولایت‌پذیری»، سه‌شنبه، ۲۷ آذر، با عنوان «حفظ قرآن کریم و مطالبه رهبر معظم انقلاب»، چهارشنبه، ۲۸ آذر، با عنوان «تجلیل از نخبگان عرصه قرآن، عترت و نماز»، پنجشنبه، ۲۹ آذر، با عنوان «سبک زندگی اسلامی، پیام شهدا و شهدای منا» و جمعه، ۳۰ آذرماه، با عنوان «نماز جمعه، خانواده و تربیت اسلامی» نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: گفت: همزمان با هفته قرآن و عترت مرحله آموزشگاهی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور در رشته‌های قرائت، ترتیل‌خوانی، حفظ کل، تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، مداحی و در بخش نماز نیز شامل احکام، انشای نماز و اذان برگزار می شود.

مسیب زاده گفت: در طرح نور یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، اجرای طرح قرآنی نور با محوریت حفظ ترتیبی قرآن کریم در واقع اولین لبیک آموزش و پرورش به مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم بود.

وی در خصوص میزبانی خراسان رضوی در سی و هفتمین دوره مسابقات دانش‌آموزان گفت: وجود بارگاه منور رضوی، حضور نیروهای اجرایی توانمند، درخواست استان و درخواست دانش آموزان علت میزبانی این استان است و در سال ۹۸ نیز این مسابقات به میزبانی خراسان رضوی و زنجان برگزار خواهد شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام یک اتفاق ویژه است که پس از ۲۰ سال وقفه در سال گذشته برگزارشد و در سال ۹۸ نیز این مسابقات برگزار می شود.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: حفظ قرآن حدود ۲۰ سال است که به صورت نرم در کشور آغاز شده است و حاصل ان تربیت هزاران حافظ کل و حافظ اجزاء قرآن بوده است.

وی گفت: با اهتمام جدیدی که توسط دستگاه ها شکل گرفته است به تشویق و ترویج مردم به سمت حفظ قرآن در حرکت است. اگر بخواهیم در بحث حفظ قرآن موفق باشیم باید فرهنگ سازی شود لذا همانطور که نقش آموزش و پرورش در این امر مهم است، نقش رسانه ها هم از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به نوبه خود وظیفه کمک به آموزش و پرورش، رسانه و سایر دستگاه ها را که در این زمینه کار می کند، دارد که امید است این اقدامی که در طرح حفظ جزء ۳۰ در سال ۹۷ صورت گرفت زمینه را برای اقدامات در سطوح بالاتر فراهم کند ضمن اینکه با وحدتی که در خصوص برنامه های قرآنی در سال جاری بین دستگاه ها به وجود آمده بستر خوبی فراهم شده است.
منبع: پانا
 انتهای پیام/

برچسب‌ها