۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر: 63600

آن دسته از متقاضیانی که نوسان قیمت‌ها در بازار خرید و فروش مسکن باعث شده تا ارزش بودجه خریدشان تقلیل پیدا کند، اما از ترس گرانی بیشتر، رو به خرید نیاورده‌اند و همچنان منتظر ثبات یا کاهش نرخ‌های پیشنهادی از سوی فروشنده‌ها هستند، طبق تجربه اغلب بنگاهداران مسکن، می‌توانند خرید خود را در نیمه دوم سال انجام دهند؛ چراکه قیمت مسکن در پاییز و زمستان کمتر دستخوش نوسان قرار می‌گیرد و به طور یقین نرخ‌های فروش حتی به میزان اندک کاهش هم پیدا خواهد کرد.

مشاوران املاک: نخرید، ارزان می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد فعال بازار مسکن در شرق تهران در این رابطه گفت: بازار معاملات دو ماهی است که در رکود به سر می‌برد و قیمت‌گذاری از عهده کارشناسان مسکن خارج شده است و نرخ‌هایی که در فایل‌های فروش ثبت می‌شوند قیمت‌های پیشنهادی مالکان است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: خریداران هم با مراجعه به بنگاه‌ها، قیمت‌هایی را که در نظر دارند، عنوان می‌کنند؛ اما فاصله نرخ‌های پیشنهادی خریداران و قیمت‌های اعلام شده فروشندگان از تفاضل بالایی برخوردار است به همین خاطر معامله انجام نمی‌شود.
خادمی درباره تصمیم متقاضیان در بازار مسکن پس از مواجه شدن با ارقام کاذب تاکید کرد: قبلا خریداران با روبه‌رو شدن با این وضعیت سریع اقدام به خرید می‌کردند تا مبادا مجبور به پرداخت مبلغ بیشتری برای خرید باشند اما حالا اکثر خریداران به دلیل عدم انعطاف فروشنده‌ها زمان خرید خود را به نیمه دوم سال موکول کرده‌اند.
این مشاور املاک اظهار کرد: البته در فصول پاییز و زمستان خریداران راحت‌تر می‌توانند واحد دلخواه خود را با قیمت ارزنده‌تر جست‌وجو کنند؛ زیرا معمولا در نیمه دوم سال قیمت‌ها در بازار مسکن به دلیل حجم اندک خریداران کمی به نرخ‌های واقعی نزدیک‌تر می‌شوند.
خادمی عنوان کرد: در محله تهران نو یک واحد نوساز که در اوایل سال متری 2 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود حالا قیمت هر متر مربع آن به 2 میلیون و 300 هزار تومان افزایش یافته است.

پخش زنده