دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که برای جلوگیری از وقوع خلأ قدرت در سوریه، فرایند خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، با ترکیه هماهنگ می‌شود.

فرایند خروج نظامیان آمریکا از سوریه با ترکیه هماهنگ می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، دفتر ریاست جمهوری ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که فرایند خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، با مقامات مرتبط در آنکارا نیز هماهنگ می‌شود.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر، گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور و «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی وی، شامگاه یکشنبه به‌صورت تلفنی مقدمات برای هماهنگی خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را فراهم کردند.

به نوشته وبگاه شبکه «تی. آر. تی» در این بیانیه آمده است: «این دو رهبر توافق کردند تا برای اجتناب از وقوع خلأ قدرت در سوریه (درپی خروج نظامیان آمریکایی) که می‌تواند منجر به برخی سوءاستفاده‌ها از این دوره گذار شود، هماهنگی‌ها بین ارتش‌ها، دستگاه‌های دیپلماسی و دیگر مقامات دو کشور حفظ شود».

ترامپ شامگاه گذشته در  صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «رئیس جمهور اردوغان قویا به من وعده داده است که او هرآنچه از داعش در سوریه باقی مانده، ریشه‌کن خواهد کرد».

پیش از این نیز دو مقام آمریکایی و یک مقام ترکیه‌ای گفته‌ بودند که موافقت ترامپ با خروج نظامیان آمریکا از سوریه در جریان گفت‌وگوی تلفنی هفته گذشته او با اردوغان صورت گرفته است.

دولت آمریکا هفته گذشته به صورتی غیرمنتظره اعلام کرد ظرف دو تا سه ماه آینده تمام نیروهای نظامی خود را از سوریه خارج و حملات هوایی در این کشور را هم پایان می‌دهد. ترامپ ابتدا گفت دلیل این تصمیم تحقق هدف شکست داعش است، اما روز پنج‌شنبه قبل در توییت تازه‌ای گفت مبارزه با داعش وظیفه آمریکا نیست و این ایران، روسیه و سوریه هستند که به عنوان «دشمنان محلی داعش» باید با این گروه تروریستی مبارزه کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها