عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: پیگیر کاهش بودجه فرهنگی و بودجه زیارت در لایحه بودجه سال آینده خواهیم بود.

پیگیر بودجه زیارت در کمیسیون تلفیق و صحن علنی خواهیم بود/ بودجه زیارت باید در شان استان های زائر پذیر باشد

سید احسان قاضی زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: سهم بودجه فرهنگی در لایحه بودجه سال اینده کاهش پیدا کرده است که در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس با جدیت پیگیر این موضوع خواهیم بود که دولت چرا این اقدام را انجام داده است.
وی با بیان اینکه اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای موضوع زیارت برای سه استان زیبنده دولت نیست ، تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۹۸مشخص نیست که سهم بودجه زیارت چقدر می باشد اما برخی خبرهای غیررسمی حاکی از ان دارد که بدون تغییر نسبت به سال جاری این مبلغ ثابت خواهد بود و همان ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که اعتقاد ما براین است که این مبلغ به هیچ وجه کافی نبوده و بودجه زیارت باید به گونه ای باشد که در شان سه استان خراسان رضوی، قم و فارس با این حجم از زائران باشد. از طرفی شرایط استان خراسان رضوی در موضوع زیارت به مراتب نسبت به دو استان دیگر حساس تر و متمایز تر است زیرا علاوه بر حضور زائران از سراسر کشور زائران خارجی زیادی نیز سالانه به این استان سفر می کنند که باید بسترها و زیر ساخت های آن فراهم شود. از طرفی در حال حاضر تنها در یک مورد جاده زائران پیاده به سمت شهر مقدس مشهد بدهکاری های زیادی به پیمانکاران وجود دارد که لازم است درباره انها اقدام مناسبی صورت بگیرد.
قاضی زاده افزود: از طرفی در حالی که نه ماه از سال جاری گذشته است هنوز بودجه زیارت امسال اختصاص پیدا نکرده است و بر اساس آخرین پیگیری هایی که با سازمان برنامه و بودجه داشته ایم اعلام کرده اند که تا قبل از پایان سال ،بودجه زیارت سال ۹۷ را تخصیص خواهند داد که امیدواریم این صحبت انها عملیاتی شود و صرفا در حد وعده نباشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها