مربی باسابقه فوتبال ایران معتقد است که تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا، با سبکی متفاوت نسبت به جام جهانی روسیه بازی خواهد کرد.

جلالی: انتقاداتی که در حال حاضر از کی‌روش می‌شود، طبیعی است

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، مجید جلالی مربی باسابقه فوتبال ایران در مورد وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه مسابقات جام ملت‌های آسیا گفت: ما که بازی تیم ملی مقابل قطر را ندیدیم و اگر بخواهیم درباره تیم ملی صحبت کنیم، بر پایه چیزی است که از قبل در مورد شرایط این تیم اطلاع داشتیم. فراموش نکنید که همواره روزهای قبل از هر تورنمنت، بسیار مهم هستند، اینکه در آن روزهای حساس چه تحولاتی پیرامون تیم اتفاق می‌افتد یا اینکه شرایط بازیکنان از نظر آسیب‌دیدگی و وضعیت روحی و روانی چگونه است. میزان دورشدن از آسیب‌دیدگی و شاداب بودن تیم هم از نکات مهمی هستند که باید به دقت زیر ذره‌بین قرار بگیرند.

وی ادامه داد: این خیلی مهم است که در آستانه جام ملت‌های آسیا، بازیکنان از لحاظ ذهنی شرایط خوبی داشته باشند. به نظر من ترکیب تیم ملی نسبت به جام جهانی تفاوت زیادی نخواهد داشت. مثلاً در خط تهاجمی تیم ملی همچنان از بازیکنانی مانند طارمی، آزمون، امیری، دژاگه و شجاعی استفاده می‌شود و تنها فقط برخی جابه‌جایی در بعضی پست‌ها وجود خواهد داشت. به‌عنوان مثال شاید از حاج‌صفی در خط دفاع استفاده شود و شاید هم این بازیکن در خط هافبک بازی کند. در مورد ترکیب تیم ملی فقط برخی نکات جزئی وجود دارد که سرمربی در مورد آنها تصمیم خواهد گرفت.

جلالی با اشاره به سبک بازی تیم ملی تصریح کرد: مطمئناً سبک بازی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا نسبت به جام جهانی تفاوت خواهد کرد. ما در دور گروهی جام ملت‌ها به مصاف حریفانی مانند یمن و ویتنام خواهیم رفت. در حالی که در جام جهانی با تیم‌هایی مانند مراکش، اسپانیا و پرتغال بازی کردیم. همان‌طور که گفتم در ترکیب تیم ملی نسبت به جام جهانی نهایتاً یک یا دو تغییر داریم. در بین بازیکنان مصدوم شاید کسی که خیلی می‌توانست برای ما تأثیرگذار باشد، قلی‌زاده است. دیگر بازیکنان مصدوم هم نفرات خوبی بودند، اما در بخش حمله نیاز به یک بازیکن دریبل‌زن و تکنیکی مثل قلی‌زاده داشتیم.

وی در واکنش به برخی انتقادهای صورت گرفته از کارلوس کی‌روش گفت: انتقاداتی که در حال حاضر از کی‌روش می‌شود، طبیعی است. از زمانی که به یاد می‌آورم، این مسائل پیرامون تیم ملی بوده و خواهد بود. با این حال معتقدم در این روزهای نزدیک به جام ملت‌ها، هر چقدر فضای تیم ملی آرام باشد، خیلی به تیم ملی کمک می‌کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها