معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فقط ۵۶ قلم از ۳ هزار فرآورده طبیعی طب سنتی دارای مجوز، تحت پوشش بیمه قرار دارد.

فقط ۵۶ قلم از فرآورده های طبیعی طب سنتی تحت پوشش بیمه قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد اعتضاد رضوی ظهر سه شنبه در نشست خبری که در محل دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزارشد اظهار کرد: طب سنتی ایرانی اسلامی قدمت چند هزار ساله دارد و این طب نگاه کلی نگر به فرد دارد و براساس طبع و مزاج هر فرد درمان پیگیری می شود.

وی افزود: طب سنتی با فرهنگ ما سازگاری بیشتری دارد و از لحاظ منافع اقتصادی نیز منفعت هایی در بر دارد. گیاه درمانی در تمام دنیا مورد استفاده قرار دارد و براساس آمار حداقل یکبار در سال افراد از این شیوه درمانی استفاده می کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که آماری از برخوردهای قضایی صورت گرفته با مدعیان بدون مدرک این حوزه را در اختیار نداشت ادامه داد:در سال های اخیر سوء استفاده هایی از طب سنتی شده است و این مسئله به معضلی در این حوزه تبدیل شده است.

اعتضاد رضوی تصریح کرد: رشته طب سنتی ایرانی از سال ۱۳۸۵ به تصویب وزارت بهداشت رسیده است و از سال ۱۳۸۷ نیز جذب دانشجو درمقطع کارشناسی ارشد در مشهد آغاز شده است که ۷۵ دانشجو جذب شدند و ۳۰ نفر نیز فارغ التحصیل شدند و در سال ۱۳۸۹ نیز این رشته به دکتری تخصصی ارتقا یافت.

همچنین رئیس دانشکده طب ایرانی نیز در این نشست اظهار کرد:هدف از برگزاری «همایش طب سنتی ایرانی و یک دهه فعالیت آکادمیک» بازنگری اقدامات انجام شده و تدوین سندی شامل بر تاریخچه طب سنتی ایرانی،  دستاوردها و برنامه های پیش روست که این سند تحویل نماینده سازمان بهداشت جهانی که میهمان این همایش خواهند بود می شود تا بستری برای تعاملات بیشتر و شناخت بیشتر مردم دنیا از طب ایرانی شود.

مهدی یوسفی ادامه داد: این همایش در روزهای ۳ و ۴ بهمن ماه سال جاری و با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت و همه تلاشگران این حوزه در مشهد برگزار می شود.

وی گفت: در چین بیش از ۵۰ درصد بار سلامت مردم بر حوزه طب سنتی چینی است و تلاش ما نیز افزایش سهم طب سنتی در درمان بیماران کشور است که هم اکنون کمتر از ۲ درصد است.

یوسفی تصریح کرد: متاسفانه ویزیت متخصصان این حوزه تحت پوشش بیمه ها قرار ندارد و از ۳ هزار فرآورده طبیعی و سنتی دارای مجوز از سازمان غذا و دارو نیز فقط ۵۶ قلم تحت پوشش بیمه قرار دارد.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها