خراسان شمالی- حجت الاسلام محمدعلی سالاری گفت: امروز باید دغدغه اصلی ما عملی کردن منویات رهبری باشد که معظم له همواره افراد و جامعه را به وحدت و همدلی فراخوانده اند و باید از دعواهای سیاسی و جناحی بپرهیزیم چرا که این خواسته دشمن است.

حرمت فاطمیه باید در برگزاری جشن‌های انقلاب حفظ شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدعلی سالاری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی،در هفتمین جلسه ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی استان گفت: در برگزاری ویژه برنامه های چهلمین سالگرد و جشن های انقلاب اسلامی باید علاوه بر حفظ حرمت فاطمیه، باید نشاط و سرزندگی را در برنامه ها لحاظ کنیم..

وی با بیان اینکه همانطور که قبل از انقلاب، زنان در صف مقدم تظاهرات و تجمعات ضد طاغوتی حضور داشتند افزود: بعد انقلاب و به ویژه دوران هشت سال دفاع مقدس تأثیر گذاری نقش زنان و مادران زینبی و فاطمی کشور برهیچ کس پوشید نیست و باید به طور ویژه نیز نسبت به نقش آفرینی زنان جامعه اسلامی در مراسمات و برنامه های مختلف چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی پرداخته شود.

سالاری با اشاره به تبلیغات منفی دشمن نسبت به نقش زنان در انقلاب گفت: امروز ضمن اینکه وظیفه داریم با برنامه ریزی دقیق و جامع زمینه حضور زنان در عرصه های مختلف فرهنگی اجتماعی را فراهم آوریم بایستی حضور پررنگ زنان در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی را بیان کنیم و منعکس کنیم و نباید در برابر توطئه دشمن انفعالی عمل کنیم.

وی یادآور شد: امروز باید دغدغه اصلی ما عملی کردن منویات رهبری باشد که معظم له همواره افراد و جامعه را به وحدت و همدلی فراخوانده اند و باید از دعواهای سیاسی و جناحی بپرهیزیم چرا که این خواسته دشمن است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه باید جامعه را از التهابات جناحی و حزبی دور نگه داریم افزود: مردم مشکلات و معضلات اقتصادی را تحمل خواهند کرد اما دعواهای سیاسی و جناحی را تاب نمی آورند .

وی با اشاره به تأکید استاندار نسبت به تشکیل کمیته تعیین شاخص های جشن، از اعضا خواست تا نسبت به چگونگی تشکیل این کمیته و راهکارهای برگزاری جشن با توجه به تقارن ایام ا...دهه فجر با دو دهه فاطمیه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند.

سالاری در ادامه ضمن قدردانی از مسئولین کارگروههایی که شخصا در جلسات حضور دارند و عدم حضورشان را اعلام می کنند؛ با گلایه  از کارگروههایی هم که به مصوبات ستاد چهلمین سالگرد استان بی اعتنایی می کنند گفت: طبق مصوبات دومین جلسه ستاد استان و استاندار محترم وقت؛ اهمیت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به حدی است که ضرورت دارد خود روسای کارگروهها در جلسات حضور پیدا کنند.

عباس سعیدی مسئول کارگروه فرهنگیان و دانش آموزی ستاد نیز در این نشست با اشاره به اهم فعالیت‌های کارگروه فرهنگیان و دانش‌آموزان این ستاد اظهار داشت: ۱۶هزار همکار آموزش و پرورش فعالیت‌های فرهنگی را در راستای تحقق اهداف تربیت انقلاب اسلامی در مدارس سطح استان رقم می‌زنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خراسان شمالی ۴۰ برنامه ویژه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نظر دارد، افزود: تحویل چهل پرچم جمهوری اسلامی به ۴۰ مدرسه، برگزاری چهل همایش یاوران انقلاب از طریق تشکل‌های دانش‌آموزی، برگزاری چهل گفتمان انقلاب اسلامی در ۴۰ مدرسه سطح استان از مهمترین برنامه‌های ابتکاری آموزش و پرورش در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در این خصوص ادامه داد: برگزاری جشنواره آیینه زمان با عنوان زندگی به سبک روح الله در این ایام در مدارس استان برگزار می‌شود که هدف از برگزاری آن، آشنایی دانش‌آموزان با سیره زندگی امام خمینی رحمة الله است.

سعیدی با بیان اینکه برگزاری چهل محفل قرآنی یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ابتکاری آموزش و پرورش خراسان شمالی برگزاری چهل نشست ویژه اولیا و مربیان با محوریت دانش‌آموزان دختر و تبیین سیره حضرت فاطمه سلام الله علیها است.

وی اشاره به این مطلب که شعار برنامه‌های آموزش و پرورش در این ایام، افتخار به گذشته و امید به آینده است، اضافه کرد: گفت وگوی بین نسلی یکی از اهداف اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است که دانش آموزان را با دوران انقلاب اسلامی آشنا می‌کند.

/انتهای پیام

برچسب‌ها