مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۵۰ درصد از جویندگان کار استان فارغ‌التحصیلان و از این تعداد، ۶۵ درصد آن‌ها فاقد مهارت لازم هستند.

۶۵درصد فارغ‌التحصیلان جویای کار خراسان‌رضوی فاقد مهارت هستند
به گزارش قدس آنلاین ، محمد سنجری ظهر امروز در بیستمن جلسه کارگروه اشتغال گناباد در محل فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: برنامه سهمیه‌بندی و تعهد هر شهرستان در میزان اشتغال فروردین ماه تبیین شده و بر این اساس، میزان بیکاری به زیر 7 درصد باید برسد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تصریح کرد: هدف‌گذاری استان برای ایجاد اشتتغال فراتر از برنامه ششم توسعه بوده و ما باید 110 هزار شغل ایجاد کنیم که بر همین اساس، تعهد هر شهرستان استخراج و برگرفته از میزان بیکاری آن شهرستان است.

 وی با اشاره به منابع مالی تزریق شده به استان و بهبود وضعیت نسبت به سال 96 بیان کرد: از 110 هزار شغل تعهد استان تاکنون بخش زیادی محقق شده که دو هزار و 213 نفر سهم شهرستان گناباد محقق شده اما این به معنای توقف کار نیست و با توجه به منابع تخصیص یافته باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

سنجری با اشاره به عملکرد خوب کمیته امداد، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی در ایجاد اشتغال برای گناباد عنوان کرد: سهمیه استان خراسان رضوی برای طرح مهارت آموزی 4335 نفر بوده که سهم گناباد 120 نفر است که براساس سامانه 87 نفر آن محقق شده است.

مدیرکل کار،تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعداد 50 درصد از جویندگان کار استان فارغ التحصیلان هستند که از این تعداد، 65 درصد آنها فاقد مهارت لازم هستند که طرح مهارت‌آموزی برای فارغ‌التحصیلان پیش‌بینی شده است.

سنجری خاطرنشان کرد: شش هزار و 880 میلیون تومان منابع تخصیص یافته به شهرستان گناباد برای جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد در مشاغل خانگی است که 79 درصد آن در این شهرستان پرداخت شده و 427 میلیارد تومان نیز اعتبار تسهیلات در نظر گرفته شده برای مشاغل روستایی در استان است.

وی ادامه داد: در سطح استان به صورت جدی موضوع جلوگیری از انحراف تسهیلات را رصد میکنیم و هسته نظارت را در استان و شهرستان‌ها راه‌اندازی کرده‌ایم و تاکنون 40 درصد طرح‌های استان نظارت بر آنها صورت گرفته است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به رسالت سنگین در ایجاد اشتغال عنوان داشت: حفظ شغل‌های فعلی یکی دیگر از برنامه‌های جدی ما است و اگر کارگاهی در سطح استان با مشکلی روبه رو است باید در کارگروه ستاد تسهیل آن را ارائه نماید تا مشکل رفع شود.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها