یک وبگاه نزدیک به قطر دستاوردهای اطلاعاتی جدید گردان های القسام درباره رژیم صهیونیستی و مزدورانش را موجب به هم ریختن محاسبات و قوانین سرویس امنیت داخلی این رژیم و سراسیمه شدن این رژیم در قبال نوار غزه توصیف کرد.

 حماس قوانین شاباک را به هم ریخت

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، وبگاه خبری «الخلیج اونلاین» در یادداشتی با این عنوان که «القسام سوء ظن به جان شاباک انداخت... این حکایت یک میلیون دلار است» به تحلیل افشای جزئیات تازه‌ای از عملیات «لبه‌ شمشیر» در غزه و جایزه یک میلیون دلاری حماس برای شکار نیروهای ویژه صهیونیست پرداخت.

در مقدمه این یادداشت آمده است: گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس فصل جدیدی از جنگ مغزها را گشوده که  نبردی مخفیانه علیه سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی است و یک گام بزرگ و پیشرفته امنیتی و اطلاعاتی در مبارزه جدی با مزدوران این رژیم محسوب می‌شود.

به نوشته الخلیج اونلاین، حادثه نوامبر گذشته حمله نیروی ویژه رژیم صهیونیستی به شرق خان یونس در جنوب نوار غزه و درگیری مسلحانه با نیروهای مقاومت پس از لو رفتن این عملیات صهیونیست‌ها برای گردان‌های قسام یک رخداد امنیتی گذرا نبود و با توجه به جزئیات حساس آن که القسام به تدریج و به مقتضای شرایط و مجوزهای صادر شده فاش می‌کند، ارتقایی بی نظیر برای قدرت مقاومت شمرده می‌شود.

این یادداشت افزود: پیشرفت امنیتی و اطلاعاتی منحصر به فرد و بی‌سابقه القسام تنها با افشای تصویری و ویدیویی این رخداد امنیتی نشان داده نشده بلکه مقاومت پا را فراتر نهاده و تصمیم گرفته که معادله رابطه مزدوران رژیم صهیونیستی با سرویس اطلاعات این رژیم را متحول کند آن هم با جایزه یک میلیون دلاری و برخورداری از عفو کامل برای هر مزدوری که اسرائیلی‌ها را در غزه به دام اندازد.

الخلیج اونلاین نوشت: این گام القسام که ناظران و کارشناسان امنیتی آن را «جسارت» توصیف کردند جهشی بی نظیر در تاریخ جنگ مغزها بین القسام و سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی است و همه قوانین و رسومی را که سالیان دراز رژیم صهیونیستی برای استخدام مزدوران خود و فریب آنها با پول به کار گرفته بود از بین می‌برد.

گنج امنیتی گم شده

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی به بیان جزئیاتی از عملیات لبه شمشیر که در جریان آن نیروهای مقاومت در برابر یگان ویژه رژیم صهیونیستی در داخل نوار غزه ایستادگی کردند اشاره و تاکید کرد که گنج اطلاعاتی که ما در این عملیات به دست آوردیم، یک ویژگی استراتژیک در عرصه جنگ مغزها در برابر دشمن صهیونیستی به ما داد.

ابو عبیده با اشاره به فرصتی برای عفو عمومی مزدورانی که پیش از این در دام رژیم صهیونیستی گرفتار شده و تصمیم به توبه دارند، تأکید کرد که هر مزدوری که بتواند یک نیروی ویژه رژیم صهیونیستی را به دام بیندازد، مقاومت فلسطین او را عفو می‌کند و یک میلیون دلار جایزه به او می‌دهد.

«أبو البراء» یکی از فرماندهان اتاق عملیات مشترک مقاومت در نوار غزه در گفت‌وگوی اختصاصی با الخلیج اونلاین گفت: گردان‌های القسام هنوز اخبار غیرمنتظره زیادی درباره نیروی ویژه اسرائیلی که چند ماه پیش به نوار غزه حمله کرد در اختیار دارد.

وی افزود: القسام به اطلاعات امنیتی حساس درباره این عملیات و عوامل و اهداف آن دست یافته است و همچنین باند مزدورانی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به آنها کمک می‌کردند .

ابوالبراء گفت که تا چند روز دیگر القسام با برگزاری نشست خبری جدیدی از شگفتی‌های بزرگی خبر خواهد داد.

ابوالبراء ضمن خودداری از بیان جزئیات مربوط به زمان و ماهیت اخبار شگفت انگیزی که قرار است القسام به زودی آن را اعلام کند، افزود: نیروی ویژه رژیم صهیونیستی به رغم اینکه در پوشش نهادهای بشردوستانه به غزه تجاوز کردند، اما اسناد و دلایلی که مقاومت از این نیرو به دست آورده به منزله گنج امنیتی گم شده ای‌ بوده که حالا پیدا شده است.

این فرمانده مقاومت تاکید کرد: در جریان تحقیق و پیگیری محرمانه وفشرده همه سرنخ های حادثه امنیتی اکتبر گذشته در غزه باند بزرگی از مزدوران رژیم صهیونیستی شناسایی شدند که برخی از اعضای آن بیش از سی سال بوده که با دشمن صهیونیستی در ارتباط بودند و همچنین اطلاعات امنیتی مهم و حساسی به دست آمده که مفاهیم قواعد نبرد جنگ مغزها بین مقاومت و سرویس اطلاعات اسرائیل را تغییر خواهد داد.

ابوالبراء با تاکید بر اینکه مرحله پس از عملیات خان یونس نظیر قبل آن نخواهد بود، گفت: هنوز اخبار غیرمنتظره زیادی داریم که باید درباره افشای آن تصمیم‌گیری شود .

وی پیشنهاد جایزه یک میلیون دلاری در ازای شکار نیروهای ویژه اسرائیل را نیز دستاوردی منحصر به فرد توصیف کرد و گفت: این امر مفاهیم ارتباط مزدوران با رژیم اشغالگر را تغییر خواهد داد، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) را نسبت به مزدورانش مشکوک می کند، همه اطلاعات امنیتی و اطلاعاتی به جیب مقاومت ریخته می‌شوند و رژیم اشغالگر را دچار اضطراب امنیتی، فقدان اطلاعات و تردید دائم درباره درستی اطلاعاتی می‌کند که به آن ارائه می‌شود.

در هشتم ژانویه وزارت کشور غزه از دستگیری چهل و پنج مزدور رژیم اشغالگر در پی عملیات شرق خان یونس خبر داد و این وزارتخانه اعترافات شماری از جاسوسانی را که با رژیم صهیونیستی همکاری کرده بودند اما دستگیر شدند پخش کرد.

اخیرا گردان‌های القسام تصاویر هفت نفر از نیروهای ویژه اسرائیل را که در عملیات خان یونس شرکتداشتند منتشر کرد اما نهاد نظارت بر ارتش رژیم صهیونیستی رسانه های داخلی این رژیم را از انتشار هر گونه تصویری از اعضای این یگان که القسام منتشر کرده برحذر داشته است.

در جریان شناسایی عملیات این یگان ویژه رژیم صهیونیستی هفت نفر از نیروهای گردان‌های القسام به شهادت رسیدند و یک افسر عالی رتبه رژیم صهیونیستی نیز با درجه سرتیپی کشته شد در پی این عملیات و پس از گذشت دو روز از تنش نظامی بین غزه و رژیم صهیونیستی آتش بس با میانجیگری مصر در منطقه برقرار شد.

جنگ مغزها بالا گرفته

به نوشته الخلیج اونلاین، افشای جزئیات جدیدی از عملیات لبه شمشیر و پیشنهاد دادن جایزه مالی بزرگ در ازای به دام انداختن نیروهای اسرائیلی در غزه سوال‌های زیادی را در این خصوص مطرح کرده که دامنه جنگ بین مقاومت و سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی به کجا رسیده است و نقطه عطفی که پس از پیشنهاد مالی القسام به مزدوران رژیم صهیونیستی شکل گرفته و در توبه را برای آنها گشوده است.

اطلاعات القسام با تمجید قابل توجه همه گروه‌های فلسطینی همراه بود؛ «جمیل مزهر» عضو دفتر سیاسی جبهه خلق در گفت‌وگو با الخلیج اونلاین گفت: القسام مسیر زیادی را در جنگ باز و پیشرفته مغزها با اسرائیل پیموده است و اطلاعاتی که آنها در اختیار قرار داده اند جدیت و اعتبار و قدرت آن را در ضربه به رژیم اشغالگر در مناطقی بسیار حساس ثابت می‌کند که بر عملیات آتی آن در نوار غزه تاثیرگذارخواهد بود.

جبهه دموکراسی نیز با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه مقاومت فلسطین گلی خیره کننده را وارد دروازه رژیم اشغالگر کرده است، گفت: دستاورد مقاومت نشانه قدرت وتوانمندی انسانی قوی مقاومت در مدیریت مغزهاست.

«ابراهیم حبیب»، کارشناس مسائل امنیتی نیز گفت: گردان‌های القسام با توانایی خود در کسب اطلاعات امنیتی مهم و حساس پس از پیگیری سرنخ های به هم گره خورده عملیات نیروی ویژه رژیم صهیونیستی در شرق خان یونس همه را شگفت زده کرد.

وی تصریح کرد: همه این اطلاعاتی که القسام منتشر کرد نشانه پیشرفت دستگاه امینی ت واطلاعاتی آن است و اینکه جنگ مغزهای مقاومت با سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی به مراحلی بسیار پیشرفته رسیده است .

حبیب، مشوق مالی القسام به مزدوران رژیم اشغالگر را ضربه ای بسیار سهمگین به پیکره سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی خواند و گفت: گام بعدی القسام خشکاندن منابع اطلاعاتی است که رژیم صهیونیستی توسط مزدورانش به دست می آورد و گام هوشمندانه ارائه جایزه پولی و عفو مزدورانی که به مقاومت کمک کنند حرکتی بسیار تاثیرگذار در عملیات اطلاعاتی خواهد بود، گویی القسام چشمان رژیم اشغالگر در غزه را کور می‌کند.

حسن عبدو، تحلیلگر سیاسی نیز اعلام جایزه پولی از سوی القسام را نشانه ذکاوت آشکار گردان‌های القسام برای سراسیمه کردن نظامیان اسرائیلی در نوار غزه و دست نیافتن آنها به اطلاعاتی دانست که از مزدورانشان در غزه می‌گرفتند.

وی افزود: در نتیجه این امر القسام می تواند شکاری گرانبها از نیروی ویژه اسرائیل به دام اندازد چون بیشتر مزدورانی که با رژیم اشغالگر همکاری می‌کنند اعتقادی به این اشغالگران ندارند بلکه به خاطر منافع مالی تن به این کار می‌دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها