وزیر خارجه آمریکا در دیدار با امیر قطر بحران به وجود آمده در روابط قطر با چهار کشور عربی را بررسی کرد.

دیدار وزیر خارجه آمریکا با امیر قطر

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا دیشب در دیدار با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به بررسی همکاری راهبردی دوحه و واشنگتن و بحران به وجود آمده در روابط بین قطر و چهار کشور عربی پرداخت.

طبق گزارش شبکه الجزیره، بررسی راهکارهای تقویت شراکت دوحه و واشنگتن در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری، امنیت، دفاع و مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری از دیگر محورهای گفت‌وگوی پامپئو با امیر قطر بود.

وزیر خارجه آمریکا بعد از این دیدار در توئیتر خود نوشت: «با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در دوحه دیدار کردم. درباره مشارکت مستحکم آمریکا-قطر و لزوم وحدت شورای همکاری خلیج فارس برای توسعه رفاه، امنیت و ثبات منطقه توافقی قوی وجود دارد. ما باید علیه فعالیت‌های ثبات‌زدای رژیم ایران با هم متحد شویم».

پامپئو روز یکشنبه (دیروز) همچنین با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر دیدار و چند توافقنامه و یادداشت تفاهم به خصوص در زمینه توسعه پایگاه هوایی العدید آمریکا در قطر امضا کرد.

پامپئو همچنین در کنفرانس خبری با همتای قطری خود درباره استعفای «آنتونی زینی» فرستاده ویژه آمریکا در بحران قطر، تصریح کرد که استعفای زینی هیچ چیزی را در سیاست آمریکا در خصوص بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس به وجود نیاورده است.

وی تأکید کرد که وحدت شورای همکاری در روزهای آینده مهم است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها