خراسان شمالی- محمدعلی شجاعی گفت: منابع مالی محدود استان نباید در تمامی بخش ها توزیع شود چرا که مزیت‌های نسبی هر منطقه متفاوت است و ما باید منابع مالی را به سمت ایجاد ارزش افزوده در پتانسیل های منطقه ای هزینه کنیم.

احزاب راهکارهای اجرایی برای حل مشکلات ارائه دهند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد علی شجاعی استاندار، در نشست جمعی از اصولگرایان استان، با تاکید بر لزوم تشخیص اولویت ها و تسریع در اجرای امور خطاب به جمع حاضر در نشست گفت: تنها بیان مشکلات، آسان ترین کارهاست؛ اما احزاب باید به دنبال ارائه راهکارهای اجرایی حل مشکلات استان باشند.

وی اظهار داشت: یکی از توفیقات انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته نگاه به دموکراسی و رای مردم بوده است که موجب شده مردم گروه های مختلف در اجرای امور کشور را تجربه کنند و امروز مردم به دنبال افراد عملگرا هستند.

وی افزود: امروز بیان و نوشتن شعارها و فرمایش بزرگان آسانترین کارهاست و عده ای در کشور در این امر کارشناس هستند اما نگاه بنده در کارها کارنامه عملیاتی افراد است چرا که دین مبین اسلام نیز عمل صالح را لازمه ایمان افراد می داند.

شجاعی با تاکید بر این که به بیان مشکلات اکتفا نکنید، ادامه داد: در مقام اجرا تلاش و اهتمام داشته باشید؛ شایسته سالاری به معنای شایستگی تنها شخص، حزب و یا جبهه خاصی نیست؛ نباید با کلمات بازی کرد بلکه باید به دنبال تعریف درستی از شایسته سالاری باشیم.

وی گفت: ظرفیت های استان بر هیچ کسی پوشیده نیست و با نگاه به آمار و ارقام، خراسان شمالی شایسته وضعیت بهتر است و بنده در زمان انتخابم به عنوان سکاندار خراسان شمالی در هیئت دولت طرح کردم وظیفه بنده تدبیر برای بهبود وضعیت معیشت، امنیت مردم و توسعه همه جانبه استان است و تاکید دارم این استان با داشته ها و ظرفیت های موجود خود قابل مدیریت است.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر این که به آمار نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی استان شک نکنید، مطرح کرد: ۴۵ درصد جمعیت استان روستانشین هستند و وجود جنگل و مرتع فراوان، دو حوضه آبریز مستقل، منابع آب های مرزی نشان می دهد که اقتصاد روستا از پیشران های اقتصادی در خراسان شمالی است و داشتن تفکر و نگاهی غیر از این، بیراهه رفتن است.

شجاعی افزود: منابع مالی محدود استان نباید در تمامی بخش ها توزیع شود چرا که مزیت های نسبی هر منطقه متفاوت است و ما باید منابع مالی را به سمت ایجاد ارزش افزوده در پتانسیل های منطقه ای هزینه کنیم؛ به مشکلات ناشی از تحریم ها و منابع مالی محدود آگاهی دارم اما معتقدم مدیران با کارآیی و تشخیص اولویت ها و با شرط نیروی انسانی مسئولیت پذیر، می توانند شرایط را بهتر از امروز اداره کنند؛ مسئولیت به معنای مالکیت نیست و با علم به این موضوع مدیر به خود اجازه گرفتن هر تصمیمی را نمی دهد چرا که به عنوان مسئول باید پاسخگوی نظام و مردم باشد.دکتر شجاعی تاکید کرد: باید با تسلط دانایی بر اجرا کارها را پیش ببریم.

استاندار خراسان شمالی گفت: استان باید در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعت متحول شود چرا که صحبت از توسعه بدون ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، صنایع خرد و متوسط بخش صنعت و داشتن برنامه برای بهره مندی حداکثری از عبور و مرور سالانه ۲۰ میلیون از راه های مواصلاتی استان قابل قبول نیست.

شجاعی افزود: اعتقاد دارم توسعه متوازن و همه جانبه منطبق بر سند توسعه استان امکان پذیر است؛ متن اولیه آماده شده سند در اختیار همگان برای بیان ایرادات و طرح اشکال ها قرار گرفته است تا سند قابلیت اجرا داشته باشد و بساط چانه زنی و انجام کارهای غیرکارشناسی برچیده شود و بدانیم هر یک ریال اعتبار در کجا باید هزینه شود.

استاندار خراسان شمالی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: روحیه مطالبه گری وضعیت بهتر در مردم استان باید تقویت شود و هم چنین با ایجاد همبستگی و انسجام اجتماعی امور پیگیری شود و بنده هم تلاش دارم در مدیریت استان فرهنگ تعیین زمان برای انجام کارها به درستی تعریف و اجرایی شود.

شجاعی اشاره داشت: در اولین جلسات شورای آموزش و پرورش، فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به بررسی نحوه اجرای مصوبات حداقل دو جلسه از نشست های گذشته در سال ۹۷ پرداختم که متاسفانه حجم بالایی از این مصوبات اجرا نشده است.

وی تاکید کرد: اجرایی شدن مصوبات را از پیکره استانداری آغاز می کنم؛ شأن یک مدیر اجرای مصوبات است که موجب کاهش نارضایتی مردم می شود؛ حرف زدن کافی است و با پرونده شفاف کاری به بنده برای پیشبرد اهداف توسعه ای استان کمک کنید.

وی تصریح کرد: مدیر اجرایی باید تغییر در مدیریت عالی استان را احساس کند و بداند فردی جدید روی کار آمده است و با مشی کاری بنده همگام باشد و اگر فردی توان این همراهی را ندارد، وقت ما را نگیرد. دکتر شجاعی در عین حال مطرح کرد: مدیران کنونی آبرو و حیثیت کاری دارند و بنده به خود اجازه تخریب آن را نمی دهم و تلاش دارم حداکثر بهره مندی را از نیروهای توانمند استان داشته باشم؛ مدیر یک دستگاه اجرایی مدیر تمام استان است و در برنامه ریزی های خود باید دورترین نقاط استان را ببیند و خدمات ارائه دهد. دکتر شجاعی یادآور شد: از اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با توجه به مشخص بودن نرخ باروری، هرم جمعیتی و تعداد واحدهای مسکونی موجود خواسته ام برنامه توسعه مسکن استان را ارائه دهند.

وی با بیان این که به دنبال شوی سیاسی نیستم؛ ادامه داد: مشی کاری بنده مشخص است و بدون استثنا هر فردی که دلش برای استان می تپد، می تواند در کنار ما باشد؛ با نمایندگان استان هم هیچ مشکلی ندارم چرا که اعتقاد به حضور هر فرد در جایگاه خود را دارم اما تصمیم گیری نهایی با بنده است چرا که به عنوان مسئول باید پاسخگو باشم.

استاندار خراسان شمالی گفت: داشته و نداشته های استان در حوزه بانوان هم مشخص است و از مدیرکل دفتر بانوان و امور خانواده استانداری خواسته ام برنامه عملیاتی ارائه دهد.

شجاعی با تاکید بر این که تلاش دارم در انتخاب و گزینش افراد خطا نداشته باشم، اشاره داشت: ابلاغ های صادر شده برای پست های مدیریتی استان را تا زمانی که به شناخت کامل و درست فرد نرسم، امضا نخواهم کرد.

ابراز گلایه تعدادی از حاضران در نشست درباره به کارگیری نیروهای غیر بومی و غیر ساکن در شهرستان ها از موارد طرح شده در این نشست بود که دکتر شجاعی تاکید کرد: حل این نگرانی ها را به بنده بسپارید و اطمینان می دهم حرف های درست شما عملیاتی می شوند و در آینده مدیران با تعلق خاطر بیشتر در محل خدمت خود حضور می یابند و اسکان خواهند داشت.

استاندار خراسان شمالی مطرح کرد: با تاکید مقام معظم رهبری و همکاری سه قوه نظام تلاش های خوبی برای مبارزه با فساد اقتصادی انجام شده است.

شجاعی گفت: تحمل فساد اقتصادی را ندارم و به مدیران استان تاکید کرده ام حق ندارید به خاطر چانه زنی و تحمیل فشارها به راحتی اشخاصی را که در کارها کوتاهی دارند، ببخشید که این ظلم در حق مردم است.

وی افزود: در انجام کارها ریاکاری را کنار بگذارید و به دنبال سوء استفاده نباشید؛ مشکلات مردم تنها با گوش دادن حل نمی شود و تلاش ها باید در مسیر بهبود وضعیت زندگی مردم باشد و این همان توسعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

شجاعی خاطرنشان کرد: نقد منصفانه را خالصانه گوش می کنم و ترتیب اثر می دهم اما نقد به معنای دشمنی و مخالفت را پذیرا نیستم؛ مشی دولت تدبیر و امید، اعتدال است که اگر اینچنین نبود، در این سال ها مورد هجمه های مختلف قرار نمی گرفت.

شجاعی در خصوص برگزاری انتخابات در سال ۹۸ هم خاطرنشان کرد: نگاه بنده توسعه همه احزاب به معنای پرورش افراد قوی با تخصص های مختلف برای کمک به نظام و استان است، بنابراین با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید فضای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود و انتخابات در مسیر درست و قانونی خود برگزار شود و مردم تعیین کننده سرنوشت آن باشند.

وی با بیان این که افرادی که مشکلات را بیان می کنند زمانی مسئول بوده و یا هستند، تصریح کرد: فعالان در عرصه انتخابات خود را صاحب کار و دیگران را متهم به اختلال می کنند. دکتر شجاعی تاکید کرد: با جریان سازی و ایجاد مشکل برای مجریان انتخابات، فضای دلخوری و ناراحتی در استان ایجاد نکنید.

شجاعی خاطرنشان کرد: به گعده های سیاسی ورود نخواهم داشت چون در غیر این حالت، عنوان نماینده عالی دولت اسم و شعاری بیش نیست و از شما فعالان سیاسی هم می خواهم از بنده پاییندی به گفته ها و هدایت شایسته استان را مطالبه کنید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت، انسجام و همدلی است تا در آستانه چهل سالگی به اعتلای کافی برسد.

ولی ا... حیاتی افزود: اقدامات جهادی استاندار مانند حضور در مسجد و برگزاری دیدارهای چهره به چهره با مردم و دستور برای حذف بخاری های نفتی مدارس موجب ایجاد بارقه های امید در مردم شده است که فعالان سیاسی استان برای به سرانجام رساندن این اقدامات باید همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: در بحث برگزاری انتخابات رعایت اصل بی طرفی و مرّ قانون مورد تاکید است اما فعلا زمان انتخاباتی کردن فضا نیست بلکه باید زمینه کار و تلاش بیشتر فراهم شود.

بر اساس این گزارش، محرومیت زدایی، توجه به اشتغال جوانان، بهره مندی از نیروهای بومی، تکمیل پروژه های ناتمام و مطالعه شده، توجه به مباحث توسعه گردشگری، کشاورزی و صنعت، ایجاد کارگاه های تولیدی برای زنان بد سرپرست و بی سرپرست، توجه به ورزش قهرمانی، مشارکت بیشتر مردم در پیشبرد اهداف توسعه ای استان، توجه مدیران به امر پژوهش و جلوگیری از برگشت اعتبارات پژوهشی، استفاده از خرد جمعی و تشکیل هیئت های اندیشه ورز، برگزاری انتخابات سال ۹۸ در فضایی آرام و پرهیز از اعمال نگاه های سیاسی، از موارد طرح شده در این نشست از سوی حاضران بود.

/انتهای پیام

برچسب‌ها