رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی عراق با اشاره به تنش افروزی‌های رژیم صهیونیستی و اخبار مربوط به احتمال حمله تل آویو به الحشد الشعبی در عراق تاکید کرد که ایران هیچ پایگاه نظامی در عراق ندارد.

رئیس پیشین اطلاعات نظامی عراق: ایران هیچ پایگاه نظامی در عراق ندارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «وفیق السامرائی»، کارشناس نظامی و رئیس پیشین سرویس اطلاعات نظامی عراق در مقاله‌ای که وبگاه خبری «بغداد الیوم» منتشر کرد، به خبرها درباره قصد رژیم صهیونیستی برای حمله به اهداف الحشد الشعبی در عراق واکنش نشان داد.

السامرائی در این مقاله آورده است: روز گذشته رژیم صهیونیستی مواضعی نزدیک دمشق که ادعا می‌کند انبارهای موشک و تاسیسات یا مقرهای نیروهای ایرانی است را بمباران کرد و در سال گذشته هم این رژیم دو هزار بمب به این اهداف شلیک کرده است.

وی افزود: این حوادث طبق هماهنگی آمریکا و اسرائیل و فراتر از مفهوم چراغ سبز آمریکا به تل آویو صورت گرفته است بخصوص به دنبال اینکه آمریکا در سوریه و در عراق در دستیابی به اهداف نظامی و سیاسی خود بازمانده است.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور اسبق عراق گفت: وضعیت سوریه مختصات جغرافیایی خود را دارد که در دسترسی مستقیم اسرائیل است و کاملا با وضعیت عراق فرق می‌کند.

این کارشناس عراقی گفت: ناکامی آمریکا برای ماندن در شرق فرات سوریه و کشمکش آن با ترکیه بر سر منافعشان در سوریه، تغییر معادلات میدانی به نفع سوریه و شکست سیاسی آمریکا در عراق و گریختن آمریکا از پایبندی به تعهدات نظامی خود در عراق از جمله عواملی است که موجب افزایش تنش‌ها از سوی اسرائیل شده است.

این نویسنده تاکید کرد: اما همه شایعات درباره حملات هوایی اسرائیل به نیروهای الحشد الشعبی در عراق یا آنچه درباره حضور پایگاه های نیروهای سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در عراق گفته می‌شود فقط حرف و در حد توهم است چون هیچ پایگاه یا انبار یا پادگان نظامی متعلق به ایران اصلا در عراق وجود ندارد.

وی با اشاره به اجتناب رژیم صهیونیستی از درگیری با عراق گفت: اسرائیل به هر طریقی به دنبال نزدیکی با عراق است و این ماموریتی دشوار برای آینده پیش روست علاوه بر اینکه با تکذیب  درخواست آمریکا از عراق برای انحلال ۶۷ گروه‌ مسلح، در حالی که تمایل آمریکا برای چنین امری هم بر کسی پوشیده نیست، ثابت می‌کند که کشمکش در داخل عراق در برابر حاکمیت یکپارچه عراقی‌ها محال است، بخصوص که بسیاری از این گروه‌ها رسما در قالب الحشد الشعبی هستند.

نویسنده تصریح کرد: حملات اسرائیل به عراق محال است و اگر هم این اتفاق روی دهد، بسیار محدود و صرفا تبلیغاتی خواهد بود و هیچ اثری در چارچوب تحقق اهدافی مشخص از خود به جای نخواهد گذاشت، کما اینکه حملات اسرائیل به سوریه هم اهداف این رژیم را هرگز محقق نخواهد کرد.

السامرائی تاکید کرد: عراقی قوی‌تر از چیزی است که بسیاری باور دارند و هیچ نگرانی درباره آن وجود ندارد و بدانید که جنگ گسترده‌ای هرگز در کار نخواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها