عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به«روحانی»و مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

 تذکر یک نماینده به رئیس‌جمهور درباره افزایش حقوق کارگران

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲ بهمن) قوه مقننه تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و مسئولان اجرای کشور را قرائت کرد.

متن تذکرات به شرح زیر است:

تذکر سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، به وزیر راه و شهرسازی: عدم تکمیل باند دوم پروژه‌ جاده مشهد - فریمان که منجر به کشته شدن ۹ نفر در هفته گذشته شده است.

تذکر محمد قمی، به رئیس جمهور: رعایت عدالت در سفرها و تسریع در سفر به شهر پاکدشت ورامین، به وزیر نیرو: تسریع در تکمیل فاز دوم تصفیه خانه سد حوزه انتخابیه به منظور تامین آب آشامیدنی شهرستان پاکدشت

تذکر حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، به رئیس جمهور: لزوم افزایش حقوق کارگران در سال ۹۸ به میزانی که کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ تورم را تا حدی جبران کند. از طریق پرداخت یارانه تولید به کارفرمایان، تذکر جلال محمودزاده به رئیس جمهور: دلیل عدم اختصاص سهمیه استخدامی دستگاههای اجرایی به شهرستان مهاباد چیست؟

تذکر جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت به وزیر کار: چرا مشکلات کارخانجات دخانیات خصوصا ضعف مدیریت مدیرعامل دخانیات رسیدگی نمی‌شود.

تذکر نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر نیرو: دستور انعقاد قرارداد خرید از شرکت صبا نیرو اولین سازنده نیروگاههای بادی کشور.

تذکر محمد عزیزی، به وزیر علوم: دلیل عدم راه‌اندازی دانشکده فنی شهرستان ابهر علیرغم اهدای مکان دانشکده توسط خیرین چیست؟

تذکر سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین به وزیر راه: ضرورت پیش‌بینی و تخصیص اعتبار مورد نیاز در بودجه‌ ۹۸ آن وزارت خانه جهت تخصیص قیر یارانه‌ای به شهرداری قزوین.

تذکر محمد عزیزی به رئیس جمهور: بیمارستان الغدیر ابهر از نبود پزشک متخصص در رنج است.

تذکر عبدالغفور ایران نژاد به وزیر آموزش و پرورش: تاکنون هیچ اقدامی در تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان صورت نگرفته است.

تذکر سید قاسم جاسمی و فرهاد تجری نمایندگان کرمانشاه به وزیر صنعت: عدم حمایت و پشتیبانی از تجار و بازرگانان کشور برای سرمایه گذاری و ارز آوری به کشور.

تذکر عباس پوربافرانی به وزیر صنعت: تسریع در پرداخت مطالبات قطعه سازان به منظور جلوگیری از تعدیل نیروها

حاجی دلیگانی به رئیس جمهور: در حالی که در حمایت از رسانه‌ی آزاد و آزادی بیان صحبت می‌کنید دولت شما رکورد دار محرمانه‌ها لقب دارد و بالاترین تعداد شکایات از مطبوعات و نمایندگان مردم از سوی شما صورت گرفته است کدام را باور کنیم.

تذکر تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم به وزیر کار: چرا اقدامی در خصوص تنظیم رابطه متقابل تحصیل با اشتغال و متناسب سازی رشته‌های تحصیلی با نقشه جامع علمی کشور نکردید.

تذکر شهاب‌الدین بی‌مقدار و سید مهدی مقدسی به رئیس جمهور: صدور دستور به بانک مرکزی جهت تسریع در پرداخت چهار هزار میلیارد تومان بر اساس مصوبه دولت به خودرو سازان برای پرداخت طلب قطعه سازان

تذکر حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده رباط کریم به وزیر علوم: چرا برای دستیابی به رتبه‌ی اول منطقه در علم و فناوری اقدامی نکردید. به وزیر نفت: چقدر ارز آوری و درآمدهای نفت و گاز را به منابع و سرمایه‌های زاینده اقتصادی اختصاص دادید از شرکت‌های غیر دولتی برای سرمایه‌گذاری اکتشاف چقدر حمایت کردید.

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر به وزیر اقتصاد: سکوت و برخورد انفعالی شما نسبت به شرایط اقتصادی به عنوان بالاترین مقام وزارت خانه که وظیفه‌ی سامان دهی وضعیت اقتصادی کشور را دارد هیچ توجیهی ندارد.

تذکر ناهید تاج‌الدین، نادر قاضی پور، علیرضا محجوب، اکبر رنجبرزاده و سهیلا جلودارزاده به وزیر کار: اعتبار لازم در بودجه ۹۸ جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان. به وزیر کار: تخصیص اعتبار لازم در بودجه ۹۸ جهت اجرای قانون حمایت از معلولان

تذکر محسن علیجانی زمانی و اکبر رنجبرزاده نمایندگان تهران و اسدآباد به وزیر کار: لزوم تدوین سند ملی کار شایسته و صیانت از نیروی کار

تذکر محسن کوهکن نماینده لنجان به وزیر ارتباطات: دلیل ساخت و پخش کلیپ مربوط به کشت برنج در لنجان که باعث تشویش اذهان عمومی شد، چیست؟

تذکر حیدرعلی عابدی به وزیر ارتباطات: تذکر در جهت انتشار فیلم آبگیری اندک شالیزارهای بایر لنجان با طرح نادرست کاشت برنج بر اساس تحلیلی ناقص و مبهم که دلایل خشکی زاینده رود را به مسائل بی ربط نسبت می‌دهد و موجب تشویش اذهان عمومی و فضا سازی علیه مردم استان اصفهان می‌شود.

تذکر حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر به رئیس جمهور: آقای روحانی ۴ و نیم میلیون بیکار در کشور کار می‌خواهند یا رفع فیلتر از پیام رسان‌های خارجی؟

منبع: تسنیم

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها