از ابتدای امسال تا پایان دی ماه هزار و ۴۳۰ تن انواع گوشت قرمز از برخی کشورهای همسایه وارد خراسان رضوی شده است.

واردات هزار و ۴۳۰ تن انواع گوشت قرمز به خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی در حاشیه سفر به تایباد و دیدار با فرماندار این شهرستان گفت: با توجه به اینکه استان خراسان رضوی یکی از استان های موفق در تولید مرغ تخم گذار و تخم مرغ است امسال هیچ کانون ابتلا به بیماری فوق حاد پرندگان در آن شناسایی نشده است.

دکتر احمد شریعتی به تولید تخم مرغ در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: تعهد این استان در تولید تخم مرغ در سال جاری ۱۰۰ هزار تن است که از ابتدای سال تا پایان دی ماه بیش از ۱۰۰ هزار تن تخم مرغ تولید شده که این رقم پارسال به ۱۳۰ هزار تن رسید.

وی با بیان اینکه جوجه ریزی در سطح واحد های پرورش مرغ استان در سال جاری ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است گفت: سالانه به طور متوسط ۸۰ میلیون قطعه جوجه در دو هزار و ۳۰۰ واحد مرغ گوشتی استان پرورش پیدا می کند.

شریعتی ادامه داد: در اجرای طرح پیشگیری از تب برفکی طی ۲ طرح بهاره و پاییزه برای دامهای سبک و سنگین استان واکسیناسیون انجام می شود که در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد دامهای سبک استان واکسینه شده اند.

فرماندار تایباد نیز در این دیدار با بیان اینکه نیروی انتظامی و مرزبانی با تمام توان از ورود دام زنده به داخل کشور جلوگیری می کند گفت: با توجه به نیاز داخل برای تامین گوشت باید مبادی غیر رسمی نیز برای ممانعت از قاچاق دام کنترل شود.

حسین شرافتی راد افزود: با وجود به تمهیدات در نظر گرفته شده برای مهار پدیده قاچاق می توان گفت مرزهای مشترک ایران و افغانستان از نظر قاچاق دام پاک است.

شهرستان تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها