خراسان شمالی- سومین نشست کارگروه های تخصصی ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی استان با حضور ۴ کمیته برگزار شد.

افتتاح ۱۲۴ طرح اقتصادی در ایام دهه فجر در استان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هادی عسگری نماینده کارگروه اقتصادی ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خراسان شمالی در سومین نشست کارگروه های تخصصی ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی استان از افتتاح ۱۲۴ طرح اقتصادی در حوزه های مختلف از سوی بخش خصوصی همزمان با ایام الله دهه فجر در سطح استان خبر داد.

وی افزود: از مجموع این تعداد طرح ۵۳ مورد صنعتی، ۳۸ فقره کشاورزی، ۲۰ مورد در حوزه گردشگری، ۱۱ فقره نیز در شهرک های صنعتی به بهره برداری رسیده و فعالیت خود را در ایام فجر انقلاب آغاز می کنند.

عسگری همچنین گفت: هم اینک فاز یک منطقه ویژه اقتصادی در مراحل پایانی قرار دارد و همزمان با دهه مبارک فجر افتتاح می شود.

وی به ثبت ۱۶۲ اثر میراث فرهنگی بعد از تشکیل استان اشاره کرد و گفت: توسعه بسیاری نیز در حوزه زیرساخت های تجاری از قبیل راه اندازی گمرک داشته ایم و بزودی نیز گمرک تخصصی در حوزه زعفران ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه مناطق شهری خراسان شمالی ۱۰۰ درصد گازرسانی شده، افزود: ۹۷ درصد مناطق روستایی استان نیز از نعمت گاز برخوردار هستند.

ملیحه یغمایی رئیس کارگروه بانوان و خانواده ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی استان نیز تجلیل از ۱۵ تن از مادران شایسته استان که عمده آنها را زنان روستایی تشکیل می دهند از جمله برنامه های این ایام برشمرد و گفت: این تعداد از مادران از بین ۱۸۰ نفر توسط بنیاد ملی مادر برگزیده شده اند.

وی برگزاری همایش فاطمیون، رهروان یاس نبوی و افتتاح کارگاه های اشتغال بانوان را از دیگر برنامه ها ذکر کرد.

وی افزود: در مجموع ۵۰۰ برنامه در بخش بانوان برنامه ریزی شده که افزون بر ۱۰۰ برنامه به صورت شاخص است که در تمامی نقاط شهری و روستایی اجرا می شود.

حسین یوسفی جانشین کارگروه روستایی و محرومیت زدایی ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی استان نیز با اشاره به برگزاری ۴۰ برنامه در سطح ۴۰ روستا، گفت: از این تعداد به ۲۷ روستا در قالب کاروان انقلاب سرکشی شده است.

وی حضور چهره به چهره در روستاهای محروم و حاشیه شهرها برای ایجاد دلگرمی و کاهش فشار روانی مشکلات اقتصادی و بازدید از ایتام، غربالگری معلولان و شناسایی نیازمندان واقعی را از دیگر برنامه ها دانست.

محمد بروحی جانشین کارگروه ورزش و جوانان ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی استان نیز از اجرای ۳۱۷ برنامه مختلف ورزشی و فرهنگی و اجتماعی همزمان با این ایام خبر داد و گفت: بخشی از این برنامه ها قبل از ایام دهه فجر اجرا شده و بخشی دیگر همزمان با این ایام اجرا می شود.

وی افزود: برگزاری مسابقات کشتی با چوخه در شهرستان های مختلف استان، افتتاح سالن تخصصی ژیمناستیک در بجنورد، شیروان و اسفراین و برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی در روستاهای استان نیز برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها