خراسان شمالی- مجید الهی‌راد گفت: در سال جاری ۱۰ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شد.

شش میلیارد تومان زکات خراسان شمالی صرف نیازمندان شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد خراسان شمالی، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت: شش میلیارد تومان از زکات پرداختی کشاورزان و دامداران خراسان شمالی طی امسال صرف نیاز محرومان شد.

وی با بیان اینکه  طی ۹ ماهه امسال۱۰ میلیارد تومان زکات در خراسان شمالی جمع آوری شد که ۶۰ درصد آن صرف کمک به نیازمندان شده است،افزود: میزان زکات پرداخت شده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

وی با یاد آوری اینکه ۴۰ درصد زکات جمع آوری شده نیز صرف عمران وآبادانی مناطق محروم  شده است، تصریح کرد: ۸۰ باب مسجد و حسینیه،  خانه عالم، حوزه علمیه، کتابخانه و سایر پروژه‌های عمرانی برای مناطق روستایی  این استان ساخته یا بازسازی‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی  با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کمیته امداد در بخش زکات اولویت دادن به رفع نیاز محرومان است، افزود: بر این اساس امسال از۱۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده در خراسان شمالی شش میلیارد تومان برای رفع مشکلات نیازمندان هزینه شد.

وی با یادآوری اینکه زکات پرداختی مردم نیز امسال در سرفصل‌های کمک‌معیشت، تهیه جهیزیه، آزادی زندانیان، ساخت و بازسازی مسکن، کمک‌هزینه تحصیلی و کمک درمانی برای نیازمندان صرف شده است، گفت: ۴۱۳ میلیون تومان از زکات صرف جهیزیه، ۱۰۰ میلیون تومان در بخش تحصیلی، هفت میلیون تومان برای آزادی زندانی غیر عمد، ۴۹۰ میلیون تومان برای احداث مسکن، ۳۳ میلیون تومان برای بازسازی مسکن، سه میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان برای معیشت و دومیلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان نیز در سایر موارد هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌هایی همچون زکات می‌تواند نقش اساسی در رفع نیاز محرومان داشته باشد، تصریح کرد: اگر زکات در جامعه اسلامی به صورت کامل احیاء شود، مشکلات اقشار نیازمند و مستحق رفع و جامعه خالی از نیازمندان می‌شود.

هم استانی های عزیز می‌توانند از طریق شماره گیری کد #۸۸۷۷* یا نرم‌افزار سکه بر روی گوشی همراه نسبت به پرداخت غیر حضوری زکات اقدام کنند.

/انتهای پیام

برچسب‌ها