همدان- کامران گردان گفت: شهرداری طرحی برای تجمیع و ساماندهی دکل‌های مخابراتی همدان دارد که هدف از اجرای این طرح زیباسازی فضای شهری است.

تجمیع و ساماندهی دکل‌های مخابراتی شهر اجرا خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، کامران گردان رئیس شورای اسلامی شهر همدان در کمیسیون خدمات شهری شورا اظهار کرد: هدف از تجیمع دکل های بی تی اس شرکت های مخابراتی تامین رفاه  و آسایش مردم است و شورا و شهرداری به دنبال درآمدزایی نیستند.

وی افزود: از سال ۹۵ به  این طرف نصب هرسایت بی تی اس باید مجوز شهرداری داشته باشد در این زمینه شورا و شهرداری قصد مانع‌تراشی برای فعالیت اپراتورها ندارند بلکه هدف تحقق مطالبات مردمی و ساماندهی و بهینه سازی دکل‌های مخابراتی است.

وی افزود: با هدف رعایت حقوق شهروندی و جلوگیری از اغتشاش در سیمای شهر و ایجاد شهر هوشمند، ساماندهی دکل‌های مخابراتی از دوره چهارم شورا مصوب شد که تاکنون اقدامی توسط اپراتورها ساماندهی دکل‌های مخابراتی اجرا نشده است و مردم از این موضوع ناراضی و گلایمند هستند.

وی فعالیت شهرداری و شرکت مخابرات را خدمت به مردم عنوان کرد و گفت: اعضای شورا معتقدند باید با همفکری و همکاری  مدیریت شهری و شرکت مخابرات برای تجمیع دکل های مخابراتی و ساماندهی اقدام لازم را انجام دهد.

رئیس شورای شهر همدان اظهار کرد: با راهکارهایی می توانیم برای منافع شهروندان و شهر اقدام کنیم که در این راستا دکل‌های مخابراتی در مکانهای نصب شود که علاوه بر سیما و منظر شهری، رضایتمندی شهروندان را نیز به دنبال داشته باشد.

 گردان اظهار کرد:  شهرداری همدان برای تجمیع و ساماندهی دکل‌های مخابراتی شهر برنامه اجرایی دارد و این طرح الگویی موفق در سایر شهرها بوده است.

 حمید بادامی نجات نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم با اشاره به تعامل خوب شهرداری با اپراتورها، یادآور شد: طبق مصوبه کمیسیون ماده 100 تعدادی از دکل های سطح شهر باید جمع­آوری شوند که تاکنون به دلیل تعامل شهرداری با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت مخابرات جهت پیدا کردن راهکار مناسب، این عمل به تاخیر افتاده است.

حمید بادامی نجات با بیان اینکه بیشتر دکل‌های مخابراتی سطح شهر فاقد مجوز شهرداری هستند، افزود: طبق قانون هر سازه و بنایی در شهر ایجاد شود نیاز به اخذ مجوز شهرداری دارد.

وی یادآور شد: سیستم دکل‌های مخابراتی در سالهای گذشته شاید نیاز به مجوز نداشته است اما بر اساس رای دیوان عدالت اداری که برای شهرداری اصفهان صادر شده استدلال دیوان در این حکم نشان می‌دهد که همه شهرداری‌ها می‌توانند اپراتورها را ملزم به دریافت مجوز جهت نصب دکل کنند.

 وی با اشاره به چهره نازیبایی که دکل‌های مخابراتی در سطح شهر ایجاد کرده‌اند یادآور شد: تجمیع و ساماندهی این دکل‌ها راهکاری برای رفع این مشکل است که باید در این زمینه شرکت مخابرات و مدیریت شهری با هم تعامل و ارتباط خوبی داشته باشند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان همچنین به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و فناوری در قرن حاضر اشاره کرد و یادآور شد: ضروری است برای ساماندهی دکل ها راهکار مناسب و متناسب با فناوری روز اتخاذ شود، چرا که هم اپراتورها و هم شهرداری به مشکل برخوردند و اولویت شورا تجمی و بهینه سازی این دکل‌ها است.

وی اظهار کرد: در این راستا می­‌توانیم مکان هایی که بیشترین مشکلات را درطرح تجمیع دکل‌های مخابراتی دارند، منطقه بندی کرده و طرح را اجرایی کنیم.

بادامی نجات گفت: هچنین همدان می‌تواند به عنوان پایلوت تجمیع دکل‌های مخابراتی باشد شورا و شهرداری در این زمینه آمادگی همکاری با اپراتورها و شرکت مخابرات را دارد.

سید مسعود عسگریان رئیس کمیسیون نظارت بازرسی و اداری شورای شهر همدان هم گفت: در خصوص دکل­های مخابراتی تلاش ما رضایتمندی شهروندان است و در این زمینه دستگاه‌های مرتبط از جمله مدیریت شهری و شرکت مخابرات باید انسجام و هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امروزه در حوزه فناوری باید به دنبال بهترین روش بود، افزود: لازم است اپراتورها نیز در این راستا یک شبکه مشترک داشته و در نصب دکل های مخابراتی با هم هماهنگ باشند.

وی اضافه کرد: در راستای استفاده از دکل‌های مشترک، می طلبد از طرف سازمان ارتباطات طرحی ارائه شود، چراکه این امری است که باید صورت پذیرد و  اجرای آن هیچ خللی در روند خدمات دهی اپراتورها ایجاد نخواهد کرد.

وی  اظهار کرد : لازم است در نصب دکل‌های مخابراتی شیوه اصلاح صورت پذیرد و هدف ساماندهی و بهینه سازی نصب دکل ها باشد.

سیامک نوری مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب نیز گفت: امواج استفاده شده در حوزه ارتباطات مضر نیستند و بر اساس استانداردها است که این را علم پزشکی تایید می کند.

وی گفت: در تهران و شیراز از سامانه اندازه‌گیری تجمعی شدت امواج الکترومغناطیسی برای پایش تشعشعات تجهیزات رادیویی مطابق حدود استانداردهای ملی ایران استفاده شد. لازم است در تکمیل و ساماندهی دکل‌ها ظرفیت کیفیت و سطح پوشش در تجمیع در نظر گرفته شود.

مجتبی ساکی مدیر­کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه این اداره کل به عنوان ناظر بخش ارتباطات موظف است بحث کیفیت خدماتی ارتباطات به مردم را ناظر باشد، افزود: در خصوص تجمیع دکل‌های مخابراتی تنها باید خود اپراتورها اقدام کنند که در این راستا تجمیع شبکه ها از چندین سال است که آغاز شده اما زمان بر است.

وی اضافه کرد : درخصوص تجمیع اپراتورها باعث می شود خدمات دهی بهتری صورت پذیرد که این موضوع مصوب شده که اپراتورها می‌توانند به صورت تجمیع عمل کنند و این از اهداف سازمان است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون اپراتورها می‌توانند منابع خود را به اشتراک بگذارند افزود: متاسفانه اپراتورها در همدان اختیاری نداشته و تصمیم گیری ها از مرکز صورت می پذیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها