وزیر کشور از ابلاغ برنامه کاهش محرومیت‌های منطقه بلوچستان در ۴۸۶ محور از سوی ریاست‌جمهوری به ۲۴ دستگاه اجرایی خبر داد.

 وزیر کشور: برنامه کاهش محرومیت‌های منطقه بلوچستان به ۲۴ دستگاه اجرایی ابلاغ شد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور روند پیگیری‌های منجر به ابلاغ برنامه کاهش محرومیت از منطقه بلوچستان را از سوی ریاست جمهوری به ۲۴ دستگاه اجرایی کشور، تشریح کرد.

 رحمانی فضلی گفت: در ادامه تلاش‌های وزارت کشور برای توسعه متوازن مناطق مختلف کشور، هیأتی از وزارت کشور به‌سرپرستی معاون اقتصادی بنده عازم جنوب استان سیستان و بلوچستان؛ یعنی منطقه بلوچستان شد و در جریان ۶ روز حضور در این منطقه، بازدیدهای میدانی مفصل، دیدار با مردم و نخبگان و شرکت در جلسات شورای اداری شهرستان‌های مختلف، مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بخشهای مختلف منطقه بلوچستان را بررسی کرد.

وزیر کشور افزود: پس از جمع‌بندی نهائی مسائل، برنامه کاهش محرومیت‌های منطقه بلوچستان شامل پیشنهادات عملی برای رفع مشکلات اولویت‌بندی‌شده منطقه، در قالب ۴۸۶ محور در وزارت کشور تدوین شد و به رئیس محترم جمهوری پیشنهاد گردید.

 رحمانی فضلی اضافه کرد: خوشبختانه ظرف روزهای جاری، پس از موافقت رئیس جمهور محترم با برنامه‌های ارائه‌شده، مراتب از سوی دفتر رئیس جمهور به ۲۴ وزارتخانه و دستگاه اجرائی مسئول، ابلاغ شد و روند اجرای عملی این اقدامات به‌زودی آغاز خواهد شد.

وزیر کشور با اشاره به بخش‌های مسئول اجرای این مصوبات گفت: علاوه بر سازمان‌های برنامه و بودجه، حفاظت محیط زیست، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صدا و سیما، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، نفت، امور اقتصادی و دارائی، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، تعاون کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، علوم، تحقیقات و فن‌آوری و نیرو، از جمله دستگاه‌هایی هستند که مکلف به اجرای اقدامات ابلاغی هستند.

وی  همچنین، سازمان امور اداری و استخدامی کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کمیته امداد خمینی(ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جمعیت هلال احمر و همچنین وزارت کشور را دیگر دستگاه‌های مخاطب برنامه‌های ابلاغی برشمرد.

گفتنی است، پیش از این در آخرین روزهای تیرماه گذشته، سند کاهش محرومیت شمال استان سیستان و بلوچستان، با پیگیری‌های وزارت کشور تدوین و با دستور رئیس جمهور به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد و در هفته‌های آینده، ۶ ماه پس از ابلاغ سند، هیأت وزارت کشور به‌سرپرستی معاون اقتصادی وزیر کشور با سفر به سیستان، روند اجرای ۱۰۱ محور ابلاغی این برنامه را ارزیابی خواهد کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها