با احتمال کم شدن عرضه نفت ونزوئلا به بازار جهانی، قیمت نفت در بازارهای جهانی به ۶۱.۶۴ دلار در هر بشکه رسید.

بحران سیاسی ونزوئلا نفت را بار دیگر ۶۱ دلاری کرد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، نگرانی در مورد ایجاد اختلال در عرضه نفت ونزوئلا به علت اعتراضات در این کشور و همچنین امکان تحریم کاراکاس از سوی آمریکا سبب شد، قیمت نفت افزایش یابد، اما با اعلام رکود بالایی برای ذخایر بنزین و افزایش ذخایر نفت آمریکا، این رشد قیمتی محدود شد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۵۵ سنت افزایش ۶۱.۶۴ دلار افزایش یافت. نفت خام آمریکا نیز افزایش ۶۰ سنتی را ثبت کرد و به بشکه ای ۵۳.۷۳ دلار رسید.

درحالی که کاراکاس با بحران سیاسی و اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، واشنگتن اعلام کرده است که احتمالا صادرات نفت این کشور را تحریم کند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: واشنگتن به عنوان بزرگ ترین واردکننده نفت خام ونزوئلا، در تلاش است تا درآمدهای نفتی این عضو اوپک به دست رهبر مخالفان دولت ونزوئلا برسد.

جیم ریتربوش، فعال بازار نفت در یادداشتی نوشت: «از بین رفتن روابط دیپلماتیک به معنای تقویت احتمال تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا است که پالایشگاه های آمریکا را مجبور می‌کند تا به دنبال جایگزین با قیمت بالاتر بگردند، پس قیمت نفت خام آمریکا بالا می‌رود.»

نفت ونزوئلا عمدتا نفت سنگین است که به پالایش زیاد نیاز دارد. این نفت معمولا با نفت سبک تر مخلوط می شود تا به پالایشگاه‌ها محصول با کیفیت بهتر بدهد.

با توجه به کاهش صادرات نفت ایران، تحریم ونزوئلا و کاهش صادرات نفت این کشور نیز می‌تواند عرضه نفت به جهان را کم کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها