رئیس ائتلاف اصلاح و بازسازی عراق در دیدار با یک مقام آمریکایی تاکید کرد ما سیاست گرسنه نگه داشتن ملت‌ها از طریق تحریم‌های یکجانبه را نمی‌پذیریم.

تاکید حکیم بر مخالفت با تحریم‌های یکجانبه در دیدار با یک مقام آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا با سید عمار حکیم رئیس ائتلاف اصلاح و بازسازی دیدار کرد که طی آن حکیم خطاب به این مقام آمریکایی گفت ما درباره کوتاهی و سهل‌انگاری در قبال تروریسم هشدار می‌دهیم و در این زمینه باید هوشیار بود.

  بر اساس بیانیه دفتر عمار حکیم، آندرو پیک دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا به همراه داگلاس سیلیمان سفیر آمریکا در بغداد با رئیس ائتلاف اصلاح و بازسازی عراق دیدار کردند که طی آن آخرین تحولات سیاسی عراق و منطقه و نیز تحولات مربوط به پرونده مبارزه با تروریسم بررسی شد.

بر اساس گزارش الفرات، این بیانیه آورده است عمار حکیم در این دیدار، ماهیت تغییراتی را که عراق در مرحله کنونی از نظر تشکیل دولت و مامور شدن فردی مستقل برای اداره آن و مختار بودن آن از سوی برخی فراکسیون‌ها برای انتخاب وزیرانش تشریح کرد.

بر اساس این بیانیه، عمار حکیم خواستار استفاده از زبان گفت‌وگو برای حل مشکلات منطقه شد و تاکید کرد عراق یک عنصر تاثیرگذار  است که تحت تاثیر هم قرار می‌گیرد . حکیم همچنین تاکید کرد ما سیاست گرسنه نگه داشتن ملت‌ها از طریق تحریم‌های یکجانبه را رد کردیم، تحریم‌هایی که پیشینه خطرناک در پرونده روابط بین الملل به شمار می‌رود.

حکیم همچنین درباره سهل‌انگاری و کوتاهی در قبال تروریسم هشدار داد و از جهان خواست مسئولیت‌های خود در قبال  امنیت و ثبات عراق را برعهده بگیرد، چرا که امنیت و ثبات منطقه و جهان است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها