رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: برای تحقق سند تحول بنیادین معلمان کلید دار تربیت چند ساحتی دانش آموزان هستند.

معلمان کلیددار تربیت چند ساحتی دانش آموزان هستند

به گزارش قدس آنلاین ، رمضان نیری صبح شنبه در همایش ملی رویش که در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد اظهار کرد: چند سالی است که بحث تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب مطرح است و اقداماتی هم در این زمینه صورت گرفته است اما نکته مهم این است که تحول در اداره و ساختار اتفاق نمی افتد، تحول در مدارس اتفاق می افتد و  باید بدانیم کلید دار تحقق این مهم معلمی است که رشد یافته و چند ساحتی است.

وی تصریح کرد: معلمی که در تراز نظام تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین تعریف شده است، تمام ساحتی است، دانش، بینش و منش معلمی دارد و کاراکتر شخصیتی یک معلم را دارد.معلمی لزوما با یک سری اطلاعات و گذراندن چند واحد درسی محقق نمی شود بلکه یک فرآیند تکاملی را شامل می شود. معلمی را باید خوب فهمید و با آن ارتباط برقرار کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با تاکید بر خود آموزی به عنوان یک رکن مهم در فرآیند معلم شدن، افزود: علاوه بر این هم آموزی و استفاده از ظرفیت ها و موقعیت های رشد آفرینی در فرایند معلمی اهمیت دارند و جشنواره رویش یکی از نشان های همین موضوع است.

نیری با اشاره به اینکه نباید خیلی به این جشنواره نتیجه گرا نگاه کنیم، تصریح کرد : فرآیند ها، جوشش ها، تعاملات و گفتگوهایی که شکل می گیرند، همگی رشد آفرین هستند و صرفا نتیجه به خصوصی نباید داشته باشد.

وی خطاب به دانشجویان گفت : باید یک رسالت و ماموریت بزرگ برای خودتان تعریف کنید تا زمانی که به پردیس‌های خود بازگشتید، بتوانید آن را منتقل کنید. نظام تعلیم و تربیت به شدت محتاج حضور شما است و در قسمت های متعددی از سند تحول بنیادین به معلم تحت عنوان مربی اشاره شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی تاکید کرد: همه معلمان مسؤل تربیت هستند، اینکه فکر کنیم وظیفه معلم ریاضی و فیزیک صرفا تدریس است، نگاه غلطی است.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها