استاندار خراسان رضوی گفت: ما ده‌ها سند نوشتیم و 40 سال است که سند می‌نویسیم، سند کافی است باید عمل کنیم.

ما 40 سال است که سند می‌نویسیم، اکنون باید عمل کنیم
 
به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی در یکصد و بیست ودومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی در محل استانداری، اظهار کرد: ما همه خادمین امام رضا(ع) هستیم و باید در جهت ارتقاء فرهنگ رضوی تلاش کنیم و از جامعه خود شناخت داشته باشیم.
وی افزود: باید بررسی کنیم که در چه جامعه‌ای زندگی می‌کنیم و زیر پوست شهرهای ما چه می‌گذرد. باید مطالعات آسیب‌شناسی که در سال گذشته صورت گرفت، یادآوری شود که آیا ما موفق شدیم در این حوزه کار کنیم؟ این نکته مهمی است و تا زمانی که ما شناخت نداشته باشیم، نمی‌توانیم تصمیمات خردمندانه بگیریم. این شناخت جزء وظایف شورای فرهنگ عمومی است.
رزم‌حسینی بیان کرد: قانون‌گذار به خوبی مسئولیت فرهنگ استان‌ها را در شورای فرهنگ عمومی قرار داده و تمام ارکان حکومتی در آن حضور دارند و تنها ارکان دولتی نیستند؛ قانون‌گذار به خوبی پیش‌بینی کرده است.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ما مسئول فرهنگ عامه مردم هستیم، عنوان کرد: ما باید کاربردی کار کنیم، زیر پوست شهرها را بشناسیم و بررسی کنیم که وضعیت کاهنده یا فزاینده بوده و چگونه فزاینده یا کاهنده شده است که بر اساس آن می‌توانیم تصمیمات عاقلانه بگیریم.
وی با اشاره به اینکه همه ما به دنبال فرهنگ رضوی هستیم، تصریح کرد: ما به ویژه در مشهد و استان خراسان رضوی به دنبال این فرهنگ هستیم و استان‌های دیگر نیز متاثر خواهند شد. اگر خوب و درست عمل کنیم، هر زائری که به مشهد وارد می‌شود، یک دستاورد فرهنگی خواهد شد.
رزم‌حسینی گفت: تمام کارها در حوزه کارگروه‌های تخصصی و دستگاه‌های اجرایی اجرا می‌شود. در شورای فرهنگ عمومی باید از این تشریفاتی بودن خارج شویم و عملگرایانه عمل کنیم. تاکنون چنین بوده و باید بتوانیم آن را دنبال کنیم.
وی با بیان اینکه ما 12 منطقه اقتصادی را در خراسان تقسیم‌بندی کردیم، عنوان کرد: الگوی موفق ما قلعه گنج کرمان است که مورد تایید مقام معظم رهبری بوده و ما قصد داریم که همان الگو را پیاده کنیم. در این دو هفته شرکت‌های موثر و توسعه‌گرا را شناسایی کردیم که به مسئولیت خود بپردازند. نگاه اصلی آن‌ها توانمندسازی جوامع محلی، رفع محرومیت مناطق دوردست و روستاهاست.
رزم‌حسینی اضافه کرد: امروز شهردار پذیرفتند تا معین اقتصاد مقاومتی شهرستان مشهد را که منطقه 3 اقتصادی ما است، برعهده بگیرند. آستان قدس رضوی نیز مسئول دو منطقه 4 و 7 یعنی سرخس و چناران شدند. این کارها در جهت این است که مردم را توانمندسازی کنیم.
استاندرا خراسان رضوی گفت: ما امروز در خراسان رضوی 3 هزار میلیارد یارانه توزیع می‌کنیم که تاثیر چندانی نیز در اقتصاد خانوار ندارد. ما با همان مدل 12 منطقه اقتصادی می‌توانیم عمل کنیم که این الگو در کرمان 5 سال طول کشید که امروز دستاورد آن را می‌بینیم. این کار آزمایشی نیست. ما ده‌ها سند نوشتیم و 40 سال است که سند می‌نویسیم، سند کافی است باید عمل کنیم. 
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها