مدیرعامل شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز علمی خراسان رضوی از برگزاری دومین جشنواره علمی رضوی در 25 بهمن ماه جاری خبر داد.

برگزاری دومین "جشنواره علمی رضوی" در 25 بهمن ماه
به گزارش قدس آنلاین , عباس شیخ الاسلامی ، اظهار کرد: جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری رضوی در سال گذشته با همت شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز علمی خراسان رضوی و حمایت‌های استاندار سابق، صورت گرفت تا بتوانیم در شهر مشهد سالانه یک جشنواره علمی در کنار جشنواره‌های دیگری که وجود دارد، برگزار ‌کنیم. 
وی افزود: خراسان رضوی، استان بزرگی است و نیاز دارد برای چنین جشنواره‌هایی کارگروهی تشکیل و نیز شاخص‌هایی تعریف شود تا بتوانیم در هر سال اساتید برجسته حوزه علم و تکنولوژی استان را شناسایی کنیم؛ در حقیقت از اساتید برجسته در بهمن ماه که مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی است تقدیر به عمل می‌آید و سال گذشته این کار انجام شد و حدود 25 نفر از اساتید برجسته دانشگاه‌های مختلف علمی و پژوهشی در رشته‌های مختلف شناسایی شدند و همچنین از دانشجویانی که در مقاطع تکمیلی منشا اثر بودند، تقدیر به عمل آمد.
مدیرعامل شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز علمی خراسان رضوی تصریح کرد: امسال دومین دوره برگزاری جشنواره علمی و فناوری رضوی است و آیین نامه‌ای برای برگزاری جشواره  تدوین شده که روسای دانشگاه‌ها اعضای آن هستند و در زیر مجموعه کمیسیون،  کارگروه‌های مختلفی در رشته‌های گوناگون مانند علوم کشاورزی، علوم، هنر، معماری، علوم انسانی و ... وجود دارد که این کارگروه‌ها متشکل از اساتید برجسته هستند.
وی اضافه کرد: برای برگزاری جشنواره علمی رضوی به دانشگاه‌های مختلف و مراکز علمی و پژهشی و نیز پارک علم و فناوری فراخوان داده شده تا افراد نخبه و فرهیخته خودشان را با شاخص‌هایی که تعیین شده، معرفی کنند و در حال حاضر این کارگروه‌ها مشغول به  فعالیت هستند تا ما بتوانیم افراد شاخص علمی استان را در این جشنواره و همچنین در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی معرفی کنیم.
عنوان جشنواره علمی و فناوری رضوی به ثبت ملی خواهد رسید
مدیرعامل شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز علمی خراسان رضوی با بیان اینکه ابتدا قرار بر این شد که جشنواره‌ رضوی در سطح استانی آغاز به کار کند و سپس در سالیان آینده طی موفقیت‌هایی که به دست می‌آورد به صورت ملی و حتی به جشنواره بین المللی تبدیل شود، گفت: با  صحبت‌هایی که با معاونت علمی رئیس جمهور و بنیاد نخبگان به عمل آمد، به توافق رسیدند که جشنواره علمی رضوی و مدال آن صرفا وجه استانی نداشته باشد و به ثبت ملی برسد. اگر این اتفاق صورت گیرد مشوق‌هایی که به اساتید فرهیخته و برجسته اهدا می‌کنیم می تواند در رزومه آن‌ها تاثیر و امتیازات علمی و پژوهشی داشته باشد.
شیخ الاسلامی عنوان کرد: در حاشیه جشنواره علمی یک جشنواره فرهنگی و ورزشی بین دانشجویان عضو شبکه دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد و در حقیقت قصد و هدف جشنواره علمی و پژوهشی رضوی این است که از اساتید فرهیخته تجلیل شود و از تمبرشان رونمایی و آثارشان نیز معرفی ‌شود.
وی بیان کرد: سالانه به خصوص در دهه فجر جشنواره‌های متعدد هنری و ورزشی در استان و کشور برگزار می‌شود، اما جای جشنواره علمی و پژوهشی که دانشگاه‌ها در آن سهیم باشند، خالی بود و خوشبختانه این خلا با برگزاری جشنواره علمی رضوی پر ‌شد. 
مدیرعامل شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز علمی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: ما در جشنواره رضوی سعی می‌کنیم مدیرانی که بیشترین ارتباط را با دانشگاه‌ها داشتند مورد تشویق قرار گیرند و در نظر داریم از  سازمان‌هایی که ارتباط خوبی با دانشگاه، دانشجویان و اساتید دارند در حاشیه مراسم تجلیل شود و از پارک علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و مراکز فناور نیز تقدیر به عمل آوریم.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها