خراسان شمالی- جواد جعفری گفت: صادرات استان، در ۱۰ ماهه سال جاری به لحاظ ارزش دلاری ۴۷ درصد کاهش داشته است.

هیچ مشکلی در روند ترخیص کالاها در گمرک وجود ندارد
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جوادجعفری مدیر کل گمرک خراسان شمالی در نشست خبری روز گذشته، از افزایش ۴۰ درصدی واردات از گمرک استان، در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار کالا وارد استان شد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ میلیون دلار بود.
وی عمده محصولات وارداتی استان را شامل مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی و ماشین آلات خط تولیدی و یا کالاهای اساسی همچون برنج عنوان کرد و افزود: اکنون هیچ مشکلی در روند ترخیص کالاها در گمرک وجود ندارد اما به علت برخی مشکلات مانند طولانی شدن ثبت سفارش مشکلات ارزی و بانکی، کارها طولانی شده است.
جعفری اظهار کرد: دفاتر گمرکی بر اساس قابلیت مناطق در صادرات و واردات ایجاد می شود که تاکنون اسفراین، جاجرم و پتروشیمی خراسان در بجنورد از این امکان برخوردار شده اند؛ با توجه به ظرفیت فاروج در تولید و صدور زعفران، دفتر مزبوز با رویکرد گمرک تخصصی زعفران در این شهرستان راه اندازی می شود.
مدیر کل گمرک خراسان شمالی همچنین در ادامه از کاهش ۴۷ درصدی صادرات استان، در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در سال جاری در یک برهه ای از زمان ممنوعیت صادرات رب گوجه فرنگی را داشتیم و همچنین پودر آلومینل به دلایل تامین نیازهای واحدهای داخلی صادر نشد به همین دلیل شاخص صادرات از نظر ارزش دلاری کاهش داشت.
جعفری افزود: در مدت یاد شده، ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار کالا از گمرک استان صادر شد که این رقم در سال گذشته، ۶۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بود.
انتهای پیام/ 

برچسب‌ها