موضوع بلند مرتبه سازی در شهر مشهد از جمله مواردی است که با توجه به ضرورتی که این مهم دارد تاکنون تعیین تکلیف نشده و همچنان روی زمین باقی مانده است.

 کوتاهی مسئولان در تعیین تکلیف بلند مرتبه سازی‌ها در مشهد

با وجود اعلام نارضایتی مردم و برخی از مسئولان در این زمینه با اینکه ورود به این موضوع در حیطه شورای شهر و شهرداری مشهد می‌باشد بنا به دلایلی بلند مرتبه‌سازی برای مردم شفاف سازی نشده یا به اصطلاح صاحب قانون و چارچوبی مشخص نگردیده است.

گرچه رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر یک ماه و نیم قبل، از ساماندهی بحث بلند مرتبه‌سازی در اواخر دی‌ماه سخن به میان آورده بود(طی یک ماه) اما هنوز که هنوز است همچنان در مبحث ساماندهی بلند مرتبه‌سازی از سوی مسئولان مرتبط با آن کوتاهی می‌شود.   مهدی نیا بعد از یک‌ماه فرصتی که برای تعیین تکلیف ماجرای بلند مرتبه سازی قولش را داده بود مجدد به این  موضوع اشاره کرده که فرصتی یک ماهه به شهرداری داده‌ایم تا با هماهنگی راه و شهرسازی سند جامانده از طرح جامع را که تعیین تکلیف وضعیت پهنه‌ها، محورها و کانون‌های بلند مرتبه‌سازی است، مشخص و تعیین تکلیف کند.

او همچنین از ارسال نشدن گزارش شهرداری مشهد در این باره به کمیسیون عمران شورای شهر یادآور شده بود که نامه‌ای از طرف رئیس شورا به شخص شهردار ارسال شده تا با توجه به اتمام زمان یک ماهه، آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص تعیین تکلیف محورها، پهنه‌ها و کانون‌های طرح جامع را در بلند مرتبه‌سازی مشخص نماید. با این تفاسیر و با وجود گذشت یک ماه و نیم از فرصتی که شورای شهر به شهرداری مشهد داده بود هنوز این موضوع از طرف شهرداری مشهد تعیین تکلیف نشده و به نتیجه‌ای نرسیده است.

اما محمدرضا حسین نژاد معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد در نشستی مشترک با فرزانه صادق مالواجرد، معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی پیگیر بحث شفاف شدن بلند مرتبه‌سازی در مشهد شد و گفت: ضرورت دارد هر چه سریع‌تر نسبت به تصویب پهنه‌های بلندمرتبه سازی شهر مشهد در کمیسیون ماده ۵ و اجرای ۲۳ متر ارتفاع بلندمرتبه سازی که در طرح جامع مشهد مطرح شده، اقدام لازم صورت گیرد. با این شرایط باید دید موضوع مهم بلند مرتبه‌سازی و تعیین تکلیف آن برای شهر مشهد تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد تا شرایط آن برای همه شفاف‌سازی و مشخص شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها