مربی تیم ملی کاراته کشورمان گفت: در صورت حضور اباذری و قراری‌زاده در مبارزات نهایی اوزان خود می‌توانستیم به سه مدال طلا در تاتامی پاریس دست پیدا کنیم.

شهاب سلطانی: می‌توانستیم در تاتامی پاریس ۳ مدال طلا کسب کنیم

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، شهاب سلطانی مربی تیم ملی کاراته کشورمان درباره عملکرد تیم کاراته مردان کشورمان در اولین مرحله لیگ جهانی کاراته وان پاریس اظهار داشت: بعد از مسابقات جهانی مادرید طبیعی بود که بچه‌ها به خاطر فشار طولانی اردوها و مسابقات  مدتی را استراحت کنند. همین موضوع باعث شد تا بچه‌ها از آمادگی نسبی خارج شوند. همچنین با توجه به آغاز لیگ کاراته نمی‌توانستیم اردوهای خود را زودتر شروع کنیم و ترجیح دادیم بچه‌ها در خدمت باشگاه‌های خود باشند.

وی تصریح کرد: بعد از مسابقات لیگ کاراته، بلافاصله اردوهای خود را آغاز و سه مرحله اردو برگزار کردیم.  سعی کردیم در این مدت با یک برنامه‌ریزی دقیق بچه‌ها را برای شروع مسابقات سال 2019 که از اهمیت بالایی برای کسب سهمیه المپیک برخوردار است، آماده کنیم. قبل از مسابقات کاراته وان پاریس، یک کمپ تمرینی پنج روزه نیز در رم داشتیم و مستقیم در مسابقات حاضر شدیم. کاراته وان پاریس نیز مانند همیشه از سطح فوق‌العاده بالایی برخوردار بود و همه کسانی که از شانس کسب سهمیه المپیک برخوردار هستند در این مسابقات حاضر شده بودند.

مربی تیم کاراته ایران در مورد کسب مدال طلا توسط مجید حسن‌نیا در وزن 60- کیلوگرم عنوان کرد: با توجه به تصمیم امیر مهدی‌زاده برای حضور در وزن 67- کیلوگرم، مجید حسن‌نیا عملکرد بسیار خوبی داشت و تا قبل از حضور در دیدار نهایی سه ورزشکار عنوان‌دار جهان را شکست داد. او در فینال نیز مقابل قهرمان مسابقات جهانی مادرید از ایتالیا مبارزه هوشمندانه‌ای را برگزار کرد و با برتری به مدال طلا دست یافت تا شایستگی خود را نشان بدهد.

سلطانی در واکنش به شکست بهمن عسگری در گام نخست عنوان کرد: بهمن عسگری کاراته‌کای شایسته‌ای است و در سال گذشته نیز به قهرمانی جهان و آسیا دست یافته است. از بهمن انتظار بیشتری داشتیم، اما واقعیت این است که ماراتن بزرگی در سال 2019 در پیش داریم و باید عسگری را برای مسابقات بعدی آماده کنیم. امیدوارم این باخت به بهمن کمک کند تا در ادامه مسیر کسب سهمیه المپیک از تمام توانمندی خود استفاده و دیگر این‌گونه غافلگیر نشود. 

وی در خصوص مدال برنز علی‌اصغر آسیابری هم گفت: آسیابری مسابقات فنی خوبی را از خود در پاریس به نمایش گذاشت. او در دیدار نیمه نهایی برای دومین بار مقابل رافائل آقایف قرار گرفت و با وجود تمام تلاشش به خاطر بی‌عدالتی در داوری مغلوب حریف سرشناس خود شد. آقایف در این دیدار فقط به دنبال این بود که مسابقه را به بهانه آسیب‌دیدگی متوقف کند و با وجودی که مستحق دریافت اخطار کم‌کاری بود، این اتفاق نیفتاد. البته داوران این مسابقه  توسط اسکالانته، رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی توبیخ شدند. آسیابری در دیدار کسب مدال برنز نیز به خوبی ظاهر شد و با برتری به این نشان دست یافت. 

مربی تیم ملی کاراته کشورمان همچین درباره مدال نقره امیر قراری‌زاده عنوان کرد: در پاریس شاهد درخشش قراری‌زاده جوان بودیم و او با عملکرد و استراتژی مناسب نشان داد کاراته‌کای آینده‌داری است. قراری‌زاده نیز به خاطر قوانین داوری کاراته، کارت پزشکی‌اش بعد از دریافت ضربه سنگین صورت در دیدار نیمه نهایی باطل شد و به همین علت دیگر نتوانست در مسابقات نهایی حضور پیدا کند.

سلطانی با اشاره به عملکرد ذبیح‌الله پورشیب گفت: کاپیتان ما در جدول بازنده‌ها مسابقات بسیار خوبی را به نمایش گذاشت و اوج کارش نیز پیروزی مقابل رقیب همیشگی‌اش آراگای ژاپنی بود. پورشیب در دیدار رده‌بندی نیز در ثانیه‌های پایانی غافلگیر شد و از رسیدن به مدال بازماند. امیدوارم دیگر این اتفاقات در ادامه مسابقات کسب سهمیه برای پورشیب پیش نیاید و او از تجربه این شکست به خوبی استفاده کند.

وی درباره عملکرد نمایندگان کاراته ایران در وزن 84+ کیلوگرم گفت: سجاد گنج‌زاده مقابل حریف باسابقه و عنوان‌دار گرجستانی مغلوب شد. او در جدول شانس مجدد مبارزات خیلی خوبی از خود به نمایش گذاشت و با شایستگی به مدال برنز رسید. صالح اباذری نیز عملکرد طوفانی از دور ابتدایی مسابقات داشت و اوج هنرنمایی او نیز برتری مقابل کاراته‌کا میزبان و هوادارانش بود. اباذری با وجود تمام تلاش ما، به دلیل مصدومیت زانو در دیدار نهایی حاضر نشد و با وجود شایستگی به مدال نقره رسید. ما نخواستیم با حضور صالح در دیدار نهایی ریسک کنیم، چرا که اگر مصدومیت او تشدید می‌شد امکان دوری طولانی مدت و از دست دادن کل مسابقات کسب سهمیه وجود داشت.

مربی تیم ملی کاراته با تأکید بر رضایت کادر فنی از عملکرد کلی بازیکنان گفت: وقتی فرانسه میزبان در مجموع مسابقات و در دو بخش آقایان و بانوان به پنج مدال دست یافت، عملکرد ما با این تعداد مدال فقط در بخش مردان رضایت‌بخش بود. قطعاً در صورت حضور قراری‌زاده و اباذری در دیدارهای فینال می‌توانست تعداد مدال‌های طلای ما به عدد سه برسد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها