لرستان- غلامرضا لطفعلیان در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح گزارش عملکرد یکساله شرکت گاز لرستان پرداخت.

سیمان دورود و نساجی بروجرد دو بدهکار مهم شرکت گاز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ غلامرضا لطفعلیان مدیرعامل شرکت گاز لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز دوشنبه ۸ بهمن ماه برگزار شد، گفت:بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان از مشترکین خانگی، صنعتی و تجاری طلب داریم که صنایع با ۷۰ میلیارد تومان، مشترکین خانگی ۵۰ میلیارد تومان و واحدهای تجاری با ۱۰ میلیارد تومان این میزان بدهی گازبها را به خود اختصاص داده‌اند در این بینبیشترین میزان بدهی صنایع را سیمان دورود و نساجی بروجرد شامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه اصالت و ماهیت شرکت گاز در ابتدا گازرسانی به شهرها بوده و روستاها نفعی از این نعمت نداشتند افزود: بعدها شرکت ملی گاز تصمیم گرفت شرکت گاز استانها را در راستای گازرسانی به روستاها و افزایش ضریب نفوذ گازرسانی را راهاندازی کند در همین راستا با وجود صعب العبور بودن  مناطق شمالی و شرقی استان  که کار بسیار سخت و دشوار است ولی با تلاش و پشتکار این مهم در این مناطق نیز به نحو احسن انجام شد.

لطفعلیان با تأکید بر اینکه هدف شرکت گاز ابتدا این است که در گام اول رضایت مردم برآورده شود و در گام بعد راهبردهای شرکت ملی گاز را در استان پیاده کنیم ادامه داد: در حال حاضر ضریب گازرسانی در مناطق شهری بالای ۹۵ درصد و در مناطق روستایی بالای ۸۰ درصد است کهدر شش ماهه‌ی اول امسال عملیات گازرسانی به ۲۰۴ روستا انجام و در هفته دولت افتتاح شد و ۲۵ شهر استان عملیات گازرسانی آن به صورت کامل انجام شده و فقط شهر شول آباد مانده است.

وی ادامه داد: عملیات گازرسانی به شول آباد بسیار سخت و پیچیده است اما با این حال مجوزهای لازم برای گازرسانی به این شهر اخذ شده است، هزینه هر انشعاب در شول آباد بالای ۱۸ میلیون تومان بود اما با طراحی‌های انجام گرفته این هزینه به ۱۶ میلیون تومان کاهش یافت که امید میرود تا قبل از پایان امسال پیمانکار این طرح انتخاب و این پروژه با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان اضافه کرد: عملیات گازرسانی به روستاها با هدف عملیات معکوس صورت گرفت و این مهم با سرعت خوبی در حال انجام است به طوری کهدر دههی فجر سال گذشته گازرسانی به ۱۳۳ روستا انجام شد و بعد از آن تا به امروز ۴۵۰ تا ۵۰۰ روستا در برنامه بود که با اهتمام و برنامهریزی‌های خیلی خوب می‌دانستیم که اینکار شدنی‌ست.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته گازرسانی به ۴۵۰ روستا هدفگذاری و عملیات گازرسانی آن شروع شد خاطرنشان کرد: با توجه به تورم شش ماهه اول سال ۹۷ کارها به کُندی پیش رفت اما در شش ماهه اول سالجاری ۲۰۷ روستا به شبکه گاز پیوستند و نیز عملیات گازرسانی به ۲۰۷ روستا انجام شده که در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید و همچنین گازرسانی به ۲۰۰ صنایع خرد و کلان و کوچک در برنامه بوده است که در دهه فجر ۱۳۷ واحد آنها افتتاح می‌شود و نیز عملیات گازرسانی به ۸۳ روستای دیگر بعد از دهه فجر کلنگزنی می‌شود.

لطفعلیان با اشاره به برنامه شرکت گاز لرستان برای سال ۹۸ که گازرسانی به ۳۳۰ روستای استان خواهد بود افزود: ظرف یکسال آینده شهر شول آباد با وجود به صعب العبور بودن و معارضین زیاد از نعمت گاز برخوردار خواهد شد.

وی گفت: هزینه گازرسانی به ۲۰۷ روستا و ۱۳۷ واحد صنعتی ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است، در هفته دولت امسال نیز ۱۳۰ میلیارد تومان عملیات گازرسانی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان امید دارد که در مدتی که در استان خود خدمت می‌کند بتواند لرستان را به عنوان استان سبز به کشور معرفی نماید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها