سخنگوی سپاه گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون سنگنین ترین تحریم ها در حوزه دفاعی و نظامی بوده در حالی که برجسته ترین پیشرفت ها نیز در همین عرصه رخ داده است.

سنگین‌ترین تحریم‌ها و بیشترین پیشرفت‌ها در حوزه نظامی بوده است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین،  سردار رمضان شریف رئیس کارگروه سپاه و بسیج ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز(سه شنبه) در نشست خبری، با بیان اینکه تلاقی گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با ایام فاطمیه، فجر امسال را به فجر فاطمی بدل کرده است، اظهار داشت: ملت ما به برکت انقلاب اسلامی توانست یک حکومت فاسد و وابسته را کنار بزند و به یکی از شعارهای خود یعنی استقلال دست پیدا کند.

شریف افزود: ملت ما در چهل سال گذشته علیرغم همه توطئه ها توانسته تحت رهبری حضرت امام و مقام معظم رهبری پیشرفت های شگرفی در همه عرصه ها به دست بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت این است که پیشرفت های ما در سایه تحریم های دشمن، جهشی بوده و در خیلی از رشته ها جزو کشورهای برتر هستیم.

سخنگوی سپاه اضافه کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون سنگنین ترین تحریم ها در حوزه دفاعی و نظامی بوده در حالی که برجسته ترین پیشرفت ها نیز در همین عرصه رخ داده است و این دستاوردها ما را به حدی از مطلوبیت رسانده که دشمنان هم به آن اعتراف دارند.

سردار شریف گفت: ما امروز نیروهای مسلح داریم که دستاوردهای آنها در حوزه طراحی، لجستیک و عملیاتی کاملا بومی است و گوشه هایی از آن را در رزمایش ها و یا تمریناتی که صورت می گیرد شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در کنار افزایش توان دفاعی از عمران و سازندگی کشور هم غفلت نداشتیم که شاهد آن نمایشگاه قرارگاه سازندگی حضرت خاتم الانبیاء در خصوص اقدامات سازندگی صورت گرفته است.

سخنگوی سپاه افزود: یکی از اقدامات مهم، پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که ما را از واردات بنزین بی نیاز می سازد. در حوزه های دیگر عمرانی و سازندگی مانند راه و ساختمان هم دستاوردهای قابل توجهی داشتیم.

سردار شریف گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب کار پژوهشی خوبی در سطح کشور انجام شد که منجر به کتاب گلستان انقلاب اسلامی در ٤٤٢ صفحه شد که آمار مقایسه ای نسبت به شرایط پیش از انقلاب و زمان حال در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: سپاه در کنار بیش از ٥ هزار پروژه محرومیت زدایی خود، ٣ هزار و ٢٥٦ پروژه دیگر را نیز در دهه فجر افتتاح خواهد کرد.

سخنگوی سپاه تصریح کرد: همچنین هزار گروه جهادی از اقشار مختلف بسیج برای کمک به مردم در حوزه های مختلف و در ایام دهه فجر به مناطق مختلف کشور اعزام خواهند شد.

سردار شریف افزود: سپاه وظیفه خود می داند که به مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب کمک کند که قرارگاه های سازندگی و محرومیت زدایی بویژه در نیروی دریایی و زمینی مشغول به این کار هستند.

وی گفت: در جزایر خلیج فارس در کنار حضور دفاعی و نظامی، مردم یاری و کمک به مردم را در دستور کار ویژه خود قرار داده ایم.

سردار شریف افزود: سپاه تلاش ویژه ای برای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در منطقه جنوب شرق کشور انجام داده است که برپایی بیمارستان های صحرایی به مناسبت های مختلف از جمله خدمت هایی است که در این مناطق صورت می گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها