مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از اجرایی شدن طرح غربالگری ژنتیک زوجین هنگام ازدواج تا پایان سال جاری در این استان خبر داد.

تا پایان سال جاری طرح غربالگری ژنتیک در خراسان رضوی اجرایی می‌شود
به گزارش قدس آنلاین ، حمیدرضا پوریوسف ظهر امروز در آیین تودیع و معافه روسای قدیم و جدید بهزیستی کاشمر با اشاره به دیدار رئیس سازمان بهزیستی کشور در نخستین سفر استانی با استاندار خراسان رضوی، گفت: در این نشست تأکید شد تا طرح غربالگری ژنتیک زوجین هنگام ازدواج تا پایان سال 97 در این استان اجرایی و نهادینه شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه شفافیت در فعالیت، عملکردها و رسیدگی به معیشت همکاران از مهم‌ترین اولویت‌های بهزیستی در دوره مدیریت جدید است، اضافه کرد: خوشبختانه طرح جامع حمایت از حقوق معلولان که در سال گذشته توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و در سال جاری به تأیید شورای نگهبان رسیده، با اختصاص اعتبار از سال آینده در کشور اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عزم و اراده سازمان بهزیستی درراستای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان جدی است، ادامه داد: در نخستین سال اجرای این قانون مبلغ یک هزار و 100 میلیارد تومان در بودجه سال آینده کشور اختصاص یافته است.

پوریوسف با تأکید بر اینکه در قانون برنامه توسعه ششم، سازمان بهزیستی به عنوان متولی گسترش فعالیت‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: سعه صدر در مجموعه سازمان بهزیستی یک زینت برای همکاران ما نیست، بلکه یک الزام در راستای پاسخگویی و ارائه خدمات به جامعه هدف است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی به جایگاه و موقعیت کاشمر در منطقه اشاره کرد و یادآور شد: به دنبال این هستیم که زمینه و شرایط بسته کامل خدمات بهزیستی در کاشمر را فراهم کنیم تا مددجویان شهرستان همجوار نیز از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به نقش اثرگذار خیرین و فعالیت‌های موسسات غیردولتی در حوزه بهزیستی، تأکید کرد: باید از این ظرفیت و پتانسیل درراستای خدمات‌دهی و کاهش آسیب‌ها استفاده کرد.

کاشمر دومین شهر خراسان رضوی به لحاظ حاشیه‌نشینی است

در ادامه فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه در روزهای آتی، جشن 40 سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را برگزار می‌کنیم، گفت: جشن 40 سالگی انقلاب در واقع جشن بلوغ انقلاب است، چراکه در این سال‌ها کارهای بزرگی در کشور انجام و به نتیجه رسیده، در برخی از حوزه‌ها نیز شکست‌ها و غفلت‌هایی داشتیم که باید مورد بازبینی و توجه قرار گیرد.

محمدعلی نبی‌پور افزود: اگرچه در طول در این مدت برای حرکت انقلاب و مردم، دشمنان برنامه‌ریزی و دست‌اندازی‌هایی داشتند، اما خوشبختانه علاوه بر ناکامی دشمنان، شاهد موفقیت‌هایی خوبی بودیم.

وی با تأکید بر اینکه موضوع آسیب‌های اجتماعی یکی از غفلت‌هایی است که امروز به دغدغه مدیران و مردم تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سایه غفلت‌هایی که در این حوزه انجام شده، آسیب‌ها در جامعه گسترش یافته، بنابراین ضرورت دارد کارها و اقدامات جدی‌تری در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب‌ها انجام شود.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه اگرچه سازمان بهزیستی محور و متولی بحث آسیب‌های اجتماعی است، ادامه داد: در این راستا باید همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی در ارتباط هستند، فعالیت و تلاش بیشتری انجام دهند.

نبی‌پور با اشاره به اینکه کار بهزیستی چندوجهی است و مشارکت دادن دستگاه‌های مختلف در این حوزه یک نیاز و ضرورت انکارناپذیر است، بیان کرد: اگر بهزیستی می‌خواهد به زیستن را به انسان‌ها بیاموزد، به تنهایی نمی‌تواند در این راه موفق باشد.

وی بر تشکیل کارگروه ویژه به منظور بررسی و ارائه راهکارهای عملی در موضوع آسیب‌های اجتماعی تاکید و بیان کرد: اگر نمی‌توانیم مشکلات و معضلات آسیب‌های اجتماعی را حل کنیم، حداقل باید در زمینه کاهش و پیشگیری آن اقدام کنیم.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه دولت با وجود تمام مشکلاتی که داشته، در حوزه اجتماعی کارها و خدمات بزرگی انجام داده است، افزود: دولت در کنار پرداخت یارانه به مددجویان، با پرداخت تسهیلات اقدامات خوبی در حوزه توانمندسازی و اشتغال مددجویان انجام داده است.

نبی‌پور با اشاره به وجود 400 نابینا در کاشمر از نبود یک تشکل در بخش‌های مختلف انتقاد کرد و گفت: اگر نسبت به موضوعات و آسیب‌های اجتماعی بی‌توجه باشیم، قطعا این موارد تبدیل به یک معضل امنیتی می‌شود.

وی با بیان اینکه کاشمر دومین شهر خراسان رضوی به لحاظ حاشیه‌نشینی است، یادآور شد: با توجه به اینکه این مناطق می‌تواند کانون بحران در حوزه آسیب‌های اجتماعی باشد، ضرورت دارد سطح آسیب‌های اجتماعی را در سطح شهرستان کنترل و مدیریت کنیم.

گفتنی است؛ با حکم مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان رضوی اعظم حسن‌زاده به عنوان رئیس جدید بهزیستی کاشمر معرفی شد.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها