سلما بابایی گفت: فیلم سینمایی "وکیل مدافع "اینگونه تعریف می شود که اگر در سال ۹۷جنگی اتفاق بیافتد و جنگی که در ۳۰سال پیش رخ داد مجدد تکرار شود، به کجا خواهیم رفت ؟

"وکیل مدافع" حال و هوایی شبیه " لیلی با من است" دارد/وکیل مدافع واکنش مردم به جنگی است که شاید امروز رخ دهد/پرویز پرستویی بازی درفیلم رانپذیرفت

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: سلما بابایی فرزند شهید عباس بابایی بعد از ساخت مجموعه داستانی «هم پرواز» برای تلویزیون امسال با فیلم سینمایی وکیل مدافع به نویسندگی ونداد دوشن و سلما بابایی و تهیه کنندگی محسن علی اکبری و کارگردانی مشترک سلما بابایی و ونداد دوشن در شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد حضور دارد.  به این انگیزه با دختر شهید عباس بابایی به گفتگو نشسته ایم که میخوانید:

*قرار بود فیلمنامه وکیل مدافع توسط کارگردان دیگری ساخته شود؟

** طرح این فیلم نامه متعلق به ماشاالله شاه مرادی زاده است که در مشهد به مرشد شهرت دارد قرار بود این فیلم توسط ایشان ساخته شود که چون ما موضوع را دوست داشتیم فیلمنامه را خریداری کردیم و با این که طرح اصلی کار تغییر نکرد ولی تغییرات زیادی در فیلمنامه داده شد که اول توسط بابک کایدان و بعد هم من و ونداد دوشن فیلمنامه را بازنویسی کردیم.

*کمی در خصوص موضوع فیلم بگویید.

**این فیلم به موضوعات سیاسی و روز جامعه می‌پردازد و در واقع اینگونه تعریف می شود که اگر در سال ۹۷جنگی اتفاق بیافتد و جنگی که در ۳۰سال پیش رخ داد مجدد تکرار شود، به کجا خواهیم رفت و چه خواهیم کرد؟ این موضوع قصه «وکیل مدافع» است و روایت گر نگاهی عمیق با باری سیاسی نسبت به فضای روز و ۸سال جنگ دفاع مقدس دارد.

*پس فضای دفاع مقدسی دارد. کار کجا ساخته شده است؟

**بله در شهرک دفاع مقدس و بقیه کار در شهر رامسر ساخته شده است. البته نا گفته نماند که بر سر ساخت این فیلم با مشکلات مالی زیادی مواجه شدیم ، ولی خوشبختانه هیچ یک از این مشکلات کوچکترین خدشه ای به کار وارد نکرد.

* در خبرها آمده بود که این فیلم حال و هوای کمدی هم دارد. ممکن است مخاطب بار دیگر شاهد فیلمی شبیه لیلی با من است باشد؟

**بله هر کسی که تا به حال خروجی فیلم را دیده است گفته وکیل مدافع شباهت هایی به فیلم سینمایی لیلی با من است دارد مخصوصا صحنه های جنگ هر دو به هم شبیه است. اما در این فیلم موقعیت هایی برای کاراکتر اصلی یعنی ایمان افشاریان  که بازیگر تئاتر است ، ایجاد شد که تا حدودی شبیه فیلم "لیلی با من است" از آب در آمد.

دیگر اینکه موضوع داستان ما در دو فاز ساخته شده است و یک فاز فیلم اصلا ربطی به جنگ ندارد و در این فاز موضوعات روز را در زمان حال به تصویر می کشد.

*در فیلمنامه اولیه بازیگران شناخته شده و مشهوری مد نظر ماشاالله شاهمرادی زاده برای نقش های اصلی بود در حالیکه ظاهرا شما از بازیگر چهره و خاصی استفاده نکرده اید؟

**ما می خواستیم که نقش اصلی را پرویز پرستویی ایفا کند ولی ایشان بنا بر دلایلی نپذیرفتند. در خصوص بخش دوم پرسشتان باید بگویم ما با ذهنیتی که ماشاالله شاهمرادی زاده برای فهرست بازیگرانش داشت نتوانستیم فیلم را بسازیم و در واقع بازیگران با توجه به فیلمنامه جدیدی که نوشته شده بود در نظر گرفته شدند.

*چه پیش بینی برای این فیلم دارید؟ تصور می کنید بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند؟

**پیش بینی خاصی ندارم،  چون کارگردانهای بزرگتری در این بخش (نگاه نو) حضور دارند ولی فکر می کنم بتواند به خوبی بر دل مخاطب بنشیند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها