یزد - محسن صادقیان گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر بیش از ۷۷۲طرح با اشتغالزایی ۳هزارو ۹۴۵نفر و اعتباری بالغ بر ۲هزارو ۳۷۹میلیارد تومان دراستان یزد به بهره برداری خواهد رسید .

بهره‌برداری از ۷۷۲ طرح به مناسبت ایام الله دهه فجر دراستان یزد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، محسن صادقیان معاون عمرانی استانداری یزد، عصر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: به مناسبت ایام الله دهه فجر بیش از ۷۷۲ طرح با اشتغالزایی ۳هزارو  ۹۴۵ نفر با اعتباری بالغ بر ۲میلیاردو ۳۷۹میلیون تومان دراستان به بهره برداری خواهد رسید که ۴۴۸طرح ازمجموع طرح های آماده بهره‌برداری در دهه فجرامسال با اعتباری بالغ بر ۴۶۱میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی وتعداد ۲۳۸طرح با سرمایه گذاری یک هزارو ۹۱۷میلیارد تومان توسط بخش خصوصی ایجاد شده است .

وی افزود: با افتتاح این طرح ها ۳هزارو ۹۴۵فرصت شغلی جدید در استان فراهم شده که ازاین تعداد ۲۶۱ طرح درمناطق شهری و ۴۶۱طرح در مناطق روستایی استان به بهره برداری می رسد .

بیشترین اعتبارات مربوط به حوزه عمرانی است

صادقیان تصریح کرد : بیشترین اعتبارات مربوط به ۳۷۲طرح دربخش زیرساختی و عمرانی بوده با اعتبار ۳۱۳میلیارد تومان و ۱۷۴طرح مربوط به بخش کشاورزی و دامپروری و ۵۵ طرح مربوط به بخش صنعت است که بیشترین سرمایه گذاری را بخش خصوصی انجام داد ودرحوزه بهداشت و درمان ۲۶طرح ،  حوزه آموزشی و فرهنگی ۲۲طرح ، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی ۳۲طرح و حوزه ورزش ۴۰طرح به بهره برداری خواهد رسید.  

معاون استانداردر مورد طرح ها ی شاخص گفت : ۸۰طرح مورد بهره برداری جزو طرح های شاخص بوده  که پس از ارزیابی ها انجام شده ۴۰طرح شاخص برای افتتاح در دهه فجر با حضور مسئولان برگزیده شد ولی در نظر داریم  برخی از طرح ها ی شاخص بزرگ را که ازاشتغالزایی بالایی برخورداراست را با حضور مقامات ارشد دولت بعد ازایام الله دهه فجربه افتتاح برسانیم.

وی ادامه داد: بنا به نظراستاندارو برای حذف تشریفات و هزینه های افتتاحیه تعدادی از طرح های هرشهرستان به صورت حضوری و ما بقی درمراسمی به صورت متمرکز  درهمان شهرستان ها مورد بهره برداری رسمی قرار می گیرد .

صادقیان به تفکیک طرح ها ی شهرستان ها پرداخت واظهارداشت : شهرستان ابرکوه ۱۵طرح ، شهرستان اردکان۸۴طرح ، شهرستان بافق ۶۵طرح ، شهرستان اشکذر ۳۴طرح ، شهرستان میبد ۵۴طرح ، شهرستان خاتم ۲۲۹طرح ،شهرستان بهاباد ۴۳طرح ، شهرستان تفت ۱۲۳طرح ، شهرستان مهریز ۲۷طرح و ۴۸طرح مربوط به مرکز استان است.  

برخورداری روستاها از خدمات مهمترین دستاورد انقلاب بوده است

صادقیان تصریح کرد : ۲/۹۹درصد روستاها ازنعمت برق ، ۹۵درصد روستاها از شبکه آب سالم و بهداشتی و۸۵ درصد روستاها ازنعمت گازبرخوردارهستند و از۵۴۲روستای واجد گارزسانی ۳۹۴روستا دارای شبکه گازهستند و۷۶روستا درحال گازرسانی است وامید است با اعتبارات ملی و استانی و با مشارکت بخش خصوصی  گازرسانی به منطقه خرانق اردکان نیز در دستور کارقرار گیرد .

 معاون استاندار افزود: برخورداری روستاها ی استان از خدمات زیرساختی و رو ساختی مهمترین دستاورد انقلا ب بوده و استان با ۲۱بخش و ۴۵دهستان با ۱۱۰۰روستا از اکثر خدمات زیر بنایی آب ، برق ، تلفن ، گاز وراه دسترسی برخوردارهستند.

وی تصریح کرد: پیش ازانقلاب راه های روستایی استان مشتمل بر ۲۸۸کیلومتر راه بدون آسفالت و خاکی بود ولی درحال حاضراکثرروستاهای استان که دارای بالای ۲۰خانوار و زیر۲۰خانوارهستند ازراه آسفالت به طول ۲هزارو ۲۲۸کیلومتر برخوردار هستند.

گردشگری یکی ازمحورهای توسعه شهری و روستایی استان است

وی درمورد بخش گردشگری استان گفت:این بخش یکی ازظرفیت های بسیارخوب استان است  و گردشگری یکی ازمحورهای توسعه شهری و روستایی استان بوده و هم اکنون ۱۳۲مرکز اقامتی دارای مجوز گردشگری در استان وجود دارد.

صادقیان در خصوص حوزه کشاورزی استان نیز افزود: به رغم تغییرات شرایط آبی استان  بعد ازانقلاب دربخش تولیدات باغی و کشاورزی ۲۹هزارتن تولید داشتیم که این میزان  هم اکنون به ۲۵۰هزار تن، ودر بخش تولیدات زراعی از ۲۷هزارتن به ۵۰۰هزارتن دست یافته ایم و درحوزه دامپزشکی یزد دارای ۶۰مرکز پرورش دام و طیوربوده  و ۱۱مجتمع گلخانه دراستان فعال است و میزان تولیدات گلخانه ای دراستان به ۴۷۰هزار تن رسیده است .

انتهای پیام /

برچسب‌ها