سرهنگ پاسدار محمد روحانی گفت: ۵هزار و ۶۵۰ پروژه محرومیت زدایی در دهه فجر امسال در این استان کلنگ زنی و بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۵هزار و ۶۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان رضوی طی دهه فجر

سرهنگ پاسدار محمد روحانی رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: انقلاب اسلامی با بهره گیری از ظرفیت های مردمی و رهبری در چهل سالگی  در   پختگی کامل قرار گرفته است و دشمنان ایران و در راس آن‌ها آمریکا و اسرائیل روزبه‌ روز ناکام‌تر و مایوس‌ تر شده اند و در جنگ‌های مختلف نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر جنگ‌ها شکست‌خورده و سرافکنده شدند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۵ هزار خانه روستایی استان خراسان رضوی توسط جهادگران بسیجی استان نوسازی و بازسازی شده است، تصریح کرد: در روز شنبه و در دومین روز از دهه فجر در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی آغاز رسمی   ۳هزار و ۶۵۰پروژه محرومیت زدایی  از طریق ویدئو کنفرانس و توسط سردار جعفری در تهران و همزمان توسط سردار نظری و استاندار در استان صورت می گیرد و طبق برنامه باید این پروژه ها تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسند.

روحانی با بیان اینکه در دهه فجر امسال همچنین  ۲هزار پروژه محرومیت زدایی که در سال جاری انجام شده اند به بهره برداری خواهند رسید ، افزود: در طول ده سال گذشته بالغ بر  ۹ هزار پروژه محرومیت زدایی در استان خراسان رضوی انجام شده است که مشارکت و همکاری مردم در انجام آنها بسیار تاثیر گذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۲ بهمن ماه و همزمان با آغاز دهه فجر اردوی پزشکی بزرگی با همکاری جامعه نیکوکار پزشکان  به منظور ارائه خدمات درمانی در مناطق کم برخوردار مشهد آغاز می شود،تصریح کرد: یکی از فعالیت های دیگر انجام شده در طول سال های گذشته از سوی بسیج سازندگی انجام خدمات پزشکی و اردوهای متعدد پزشکی در مناطق مختلف و محروم استان بوده است که در آنها بیش از ۵۴ هزار ویزیت رایگان و در حوزه های مختلف همچون پزشک عمومی ،  بینایی سنجی، دندان پزشکی، خدمات روانپزشکی، تحویل دارو ، غربالگری و آزمایشات مختلف صورت گرفته است .

روحانی با بیان اینکه در طول ۳ سال گذشته بیش از هزار و دویست پروژه در حاشیه شهر مشهد به منظور محرومیت زدایی و با همکاری و مشارکت مردم انجام شده است، اظهار داشت: بسیج در همه عرصه‌ها افتخار آفرین بوده است  و جهادگران بسیجی به محرومان و فقیرترین افراد جامعه خدمت‌ رسانی می‌کنند و خدمات گسترده‌ای توسط جهادگران بسیجی که بخش عمده‌ای از آن‌ها دانش‌آموزان بودند صورت گرفته است ومی‌توانیم با برنامه‌ریزی بهتر و مطلوب ‌تر در حوزه‌های آب و خاک، کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی  بیش از گذشته افتخارآفرین باشیم.

روحانی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری باید از ظرفیت ۸۵ میلیونی ملت ایران که ۳۰ درصد آنان را جوانان تشکیل می‌دهند و از این میزان بیش از ۱۰ درصد آن‌ها نخبگان را شامل می‌شود استفاده کنیم و باید از منابع، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود به‌خوبی بهره‌مند شویم. از طرفی در طول این چهل سال نقش مردم و همکاری و اتحاد آنها در ایجاد  پیشرفت و آبادانی کشور  بسیار پررنگ بوده و همراهی و هماهنگی بی نظیری با مسئولان داشته اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها