سعید باستانی گفت: با حضور وزیر نیرو در تربت حیدریه نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۲۲مگاواتی این شهرستان کلنگ زنی شد.

کلنگ زنی نیروگاه تربت حیدریه با حضور وزیر  نیرو

سعید باستانی عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۲۲مگاواتی راشد تربت حیدریه طی سفر (پنج شنبه) دکتر اردکانیان وزیر نیرو به این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۳۷۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

وی تصریح کرد: این نیروگاه که در کیلومتر ۱۲ جاده تربت حیدریه به مشهد احداث خواهد شد و  نقش مهمی در تامین انرژی مورد نیاز منطقه و افزایش ظرفیت خواهد داشت ،  شامل دو واحد گاز هرکدام به ظرفیت ۱۷۶ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۷۰ مگاوات خواهد بود و پیش بینی می شود این نیروگاه تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: هدف از ساخت این نیروگاه تامین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور به خصوص استان خراسان رضوی است و  این پروژه با سرمایه گذاری موسسه تامین آتیه کارکنان صنعت برق خراسان و تعاونی اعتبار برق خراسان در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت مپنا پیمانکار این پروژه است، افزود: بانک صنعت و معدن به‌عنوان بانک عامل تعیین و تخصیص مبلغ ۲۱۵ میلیون دلار در سال ۹۶ توسط صندوق توسعه ملی مصوب شده است.

باستانی با بیان اینکه در سفر وزیر نیرو به این شهرستان مشکلات حوزه آب خراسان رضوی بررسی خواهد شد،  ادامه داد: در ادامه سفر وزیر به این شهرستان ،  پروژه تکمیل شبکه فاضلاب تربت‌حیدریه با سرمایه‌ای افزون‌ بر ۳۱۰ میلیارد تومان رسماً آغاز به‌کار می کند؛ این  پروژه نیز طی مدت چهار سال تکمیل و مشترکان تحت پوشش از ۴۳درصد فعلی به ۱۰۰درصد و ظرفیت تصفیه‌خانه هم از ۱۵۰ لیتر برثانیه به ۳۰۰ لیتر برثانیه افزایش می‌یابد و درمقابل پساب تولیدشده به مدت ۲۵ سال و هر سال ۶.۹ میلیون مترمکعب در طول دوره بهره ‌برداری تجاری در اختیار سرمایه‌گذار قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: قرارداد اجرا و تکمیل فاضلاب شهر تربت حیدریه که در شهریورماه سال جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور به امضای مدیرعامل وقت آبفای خراسان رضوی و سرمایه گذار بخش خصوصی رسیده است  شامل احداث مدول تصفیه‌خانه به ظرفیت ۱۲۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز، ۱۰۰ کیلومتر شبکه و نصب ۱۲۰۰۰ انشعاب فاضلاب است. بخش خصوصی همچنین ۹۰۰ میلیارد ریال در بازه زمانی شش سال به آبفای تربت حیدریه پرداخت می‌کند که این مبلغ صرف آب رسانی، تعادل بخشی و اصلاح شبکه آب این شهر خواهد شد. بر اساس مفاد این قرارداد هزینه‌های جاری ماهانه بهره برداری و نگهداری از شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب تربت حیدریه حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است که آبفای تربت حیدریه این مبلغ را با عملیاتی شدن قرارداد صرف توسعه و بهبود بخش آب خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها