امام جمعه مشهدمقدس با انتقاد از اینکه ‌دولت برای اجرای اقتصاد مقاومتی اهتمامی ندارد، گفت: دولتی‌ها ۷ تکلیف مقام معظم رهبری را اجرایی کنند.

چرا دولت برای اجرای اقتصاد مقاومتی اهتمامی ندارد/مسئولان ۷ تکلیف مقام معظم رهبری را اجرایی کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: به فقراتی از خطبه ۸۳ نهج‌البلاغه در مورد شگردهای شیطان در هنگام سلطه بر یک انسان اشاره شد؛ از ابتدای این فقره در این خطبه بحث شد و عنوان شد شیطان در مقام آرایشگری گناه و سیئات جرایم و نکات خاص از گناه که می‌تواند انسان را در یک نقطه انحراف کامل قرار دهد آرایشگری و زینتش، انسان را به جایی می‌رساند که این انسان به عنوان قرینه شیطان مورد استدراج قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: معنای قرینه، همنشینی و همسری است؛ وقتی بنا شد دو نفر با یکدیگر رفاقت بالایی داشته باشند؛ گاه نیز رابطه شیطان با انسان بسیار نزدیک می‌شود که گویی انسان قرین شیطان شده است.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: کسی که با شیطان به قدری صمیمی شده که به نقطه قرین رسیده است تنها مسئله صمیمیت دیگر مطرح نیست بلکه شیطان از او استنتاع می‌کند یعنی تمام شئونی که مایه لذت و بهره برداری شیطان از این انسان است را مورد استفاده قرار داده و در تمام شئون از آن بهره برداری می‌کند.

وی گفت: شیطان فقط با یک وسوسه درون انسان وی را به گناه وادار نمی‌کند یعنی با گناه کردن تمام نمی‌شود بلکه ابتدای قضیه است و شیطان انسان را با یک گناه رها نمی‌کند زیرا تازه می‌شود بر این انسان مسلط شد و در اهداف شیطانی این انسان را استخدام کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: وقتی انسان قرینه شیطان شد، این انسان دچار استدراج می‌شود؛ در روایات عنوان استدراج یک عنوان خاص برای انسان است؛ یعنی انسانی که از درگاه خدا پرت شده و مورد غضب خداست و توفیق عبودیت و بندگی ندارد.

امام جمعه مشهد با اشاره به ۱۲ بهمن و آغاز دهه فجر چهلم انقلاب اسلامی اظهار داشت: با ورود امام، انقلاب هم در یک فوران قرار گرفت و هم در تحت یک نظام مدیریتی خاص با مباشرت خود امام واقع شد؛ در مورد سالروز ورود امام در سیما، مناظر مرتب نمایش داده شده و خاطراتی که یادآوری از صحنه‌های روز ورود امام دارد نیز بیان شده و استقبال عظیم مردم و سخنرانی امام در بهشت زهرا نیز یادآوری شده که البته خاطرات لذت بخش و هیجان سازی است.

آیت الله علم الهدی گفت: نکته‌ای که در ارتباط با سالروز ورود امام هست این است که سه نکته باید تامل شود: نکته نخست اینکه وقتی امام تصمیم به این گرفتند که به ایران بیایند؛ شهید مطهری عنوان می‌کند با امام تماس گرفتم و به ایشان عرض کردم فعلا تشریف فرمایی شما به ایران عقب بیفتد زیرا فرودگاه‌ها بسته شده و طاغوت مترصد از بین بردن شماست و اگر بخواهید بیائید این آخرین فرصت آنهاست و آنها هواپیما را می‌زنند و مصمم به این مسئله هستند اما امام فرمودند امروز صبح جمعه به امام زمان(عج) متوسل شدم و روز یکشنبه نیز می‌آیم و همین گونه نیز شد و حادثه‌ای نیز اتفاق نیفتاد.

وی خاطرنشان کرد: این نکته برای ما حائز اهمیت است؛ امام اگر نمی‌آمدند انقلاب مدیریت نمی‌شد و اینها مرهون تشریف فرمایی امام است؛ مسئله لیدر سیاسی و رهبری که توانسته بر تمام تمنیات اجتماعی یک ملت مسلط شود و یا اینکه بخواهد قدرت را به دست بگیرد مطرح نیست مسئله اصلی این است که ایشان(امام) خدمتگزار صاحب ولایت مطلقه الهیه بودند؛ این اصالت امام را مشخص می‌کند که به توسل اطمینان دارند و این مبدا حرکت و عزیمت امام به کشوری است که فرودگاهش بسته شده و هواپیمای امام را می‌خواهند روی هوا بزنند.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به اینکه امام حرکت کردند و در مسیر پاریس به تهران خبرنگاری از ایشان پرسید اکنون که بعد از ۱۳ سال به کشور بازمی‌گردید چه حسی دارید و امام فرمودند: هیچ احساسی ندارم عنوان کرد: در این شرایط برای امام دو حالت بیشتر وجود نداشت؛ حالت نخست این بود که دشمن هواپیما را بزند و در نتیجه آن باید احساس ترس و وحشت به انسان دست دهد و احتمال دوم این بود که هواپیما را نزنند و امام سالم وارد شود و در راس قدرت یک جامعه ۳۵ میلیونی قرار گیرد که در مقابل این احتمال، احساسی که به انسان دست می‌دهد، احساس سلطه و قدرت است؛ اما امام نه آن احساس خوف و وحشت و نه احساس قدرت داشتند؛ ایشان طلبه بودند و قرار بود به تکلیف عمل کنند.

آیت الله علم الهدی افزود: ایشان برای خدا قدم برداشتند و نتیجه برای خدا و مال خداست؛ ایشان به عنوان مکلف تکلیف ادا کردند و برای همین احساسی نداشتند؛ نکته سوم فاصله میان پاریس و تهران چند ساعت بود؛ این چند ساعتی که در یک بحران و بوران و اضطراب است و طبیعی است انسان خواب و استراحت نداشته باشد اما امام در کمال آرامش در هواپیما چند ساعت خوابیدند و سپس نوبت نافله شب شد و ایشات تهجد خود را صورت دادند و صرفا فرمودند الهی العفو.

وی گفت: در این شرایط باید دائم طرح و برنامه ارائه شود اما امام ابدا این کار را صورت ندادند؛ برادران و خواهران اینها افسانه و قصه نیست؛ اینها داستان حرکت ورود امام و تاریخ نیست؛ اینها واقعیت و راهبرد و رهنمود است و نظام حرکتی ما را مشخص می‌کند؛ این امامی که به امام زمان آنقدر وابسته است و به خدا تعلق دارد و در عبودیت و تکلیف پیشگام است و نسبت به زندگی با وابستگی به خدا اطمینان دارد این نکات وجودی امام در قضیه ورود ایشان، در طول تاریخ ۴۰ ساله انقلاب غیر از امام در چه شخصی سراغ دارید؟

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه در کدام مسئول و حزب سیاسی این سه خصوصیت را می‌بینید؟ گفت: مظهر این سه خصوصیت امام را در دو جریان شاهد هستیم؛ یکی شهدا و دیگری مقام معظم رهبری؛ شب عملیات، باران آتش است اما شهید می‌گوید یا صاحب الزمان و وارد میدان مین می‌شود. آن اثر فکری امام را در این شهید مشاهده می‌کنید که وارد دریای آتش می‌شود و در مقام معظم رهبری مشاهده می‌کنید که هر زمان مشکل پیش می‌آید ایشان به جمکران مشرف و به امام زمان(عج) متوسل می‌شوند؛ یک رهبر سیاسی که امروز سیاستمداران آمریکایی می‌گویند اول رهبر سیاسی که قدرتمندترین رهبر جهان است، رهبر ایران است.

وی بیان کرد: می‌گویند در داخل و خارج کسی نبوده که با این رهبر دشمنی کند و شکست نخورد؛ این از کجاست؟ از اشک ریختن به محضر امام زمان(عج)؛ دشمن هم به قدرتمندی این رهبر اذعان دارد؛ این نکته قابل تامل است که اگر ایشان قدرتمندترین رهبر است چرا این مشکلات را داریم و چرا رهبری در مسائل اقتصادی دخالت نمی‌کنند؟ یعنی چه دخالت کنند؟ نمایندگان مجلس و رئیس جمهور را انتخاب کردید. مقام معظم رهبری دولت و مجلس منتخب را کنار بزنند و خودشان دخالت کنند؟ از جمهوری اسلامی در این صورت چیزی می‌ماند؟ ایشان رهنمود و راهبرد می‌دهند؛ در تیرماه ایشان هفت نکته را به دولت بیان و تکلیف کردند و در ۲۱ آذر و ۱۹ دی بار دیگر این هفت نکته را تائید کردند اما عمل نمی‌شود چه؟ اقتصاد مقاومتی را ایشان تاکید دارند اما اجرا نمی‌شود.

امام جمعه مشهدمقدس با اشاره به اینکه مظهر سه نکته امام را در روز ورود ایشان فقط در رهبری می‌بینیم خاطرنشان کرد: در طول ۳۰ سال رهبری خود ایشان این نکات را دارند و در سیما و جبین شهدا نیز این عشق به امام زمان و خلوص در راه خدا را شاهد هستیم.

منبع:تسنیم

برچسب‌ها