۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 642382

در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها، هر اونس طلا ۱۳۱۸.۳ دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز ۲.۴ دلار پایین‌تر بوده است.

کاهش ۲.۴ دلاری قیمت طلا در بازار جهانی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، به نقل از کیتکو، در معاملات بازار جهانی فلزات گرانبها هر اونس طلا ۱۳۱۸.۳ دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز ۲.۴ دلار کاهش داشته است. قیمت کنونی در مقایسه با متوسط قیمت یک ماه گذشته این فلز ۳۴.۱ دلار بالاتر و در مقایسه با متوسط قیمت یک سال گذشته آن ۳۰ دلار پایین‌تر بوده است. قیمت نقره نیز ۱۱ سنت کاهش یافت و ۱۵.۹۱ دلار تعیین شد. 

پلاتین افزایشی در قیمت را تجربه نکرد و ۸۲۰ دلار در هر اونس ثابت ماند. قیمت پالادیوم اما با توجه به روند افزایشی کمبود عرضه به بازار ۶ دلار افزایش قیمت را تجربه کرد و ۱۳۳۱ دلار به فروش رسید. چند روزی است که قیمت پالادیوم از قیمت طلا نیز فراتر رفته است.

به گزارش رویترز، گسترش امیدواری بازار درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات تجاری آمریکا با چین و حل اختلافات تجاری این دو کشور که چشم‌انداز به پایان رسیدن جنگ تجاری و اعمال تعرفه‌های متقابل بین این دو اقتصاد بزرگ جهان را روشن‌تر می‌کند، ازجمله عواملی بود که ‌قیمت طلا در بازار را کاهشی کرد. با این وجود اما انتظار می‌رود قیمت طلا طی امروز و فردا تغییر چندانی را تجربه نکرده و شاهد دومین هفته صعودی شدن قیمت این فلز گرانبها در بازار بین‌الملل باشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها