مسؤول بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: کارخانه شیشه تربت‌جام به‌عنوان ظرفیت بزرگ اقتصادی بلاتکلیف مانده و نیازمند نگاه ویژه فرمانداری این شهرستان است تا به‌زودی مشکل راه‌اندازی این کارخانه حل شود.

بلاتکلیفی کارخانه شیشه تربت‌جام به‌عنوان ظرفیت بزرگ اقتصادی / بهره‌برداری از ۶۵ پروژه عمرانی هم‌زمان با دهه فجر
به گزارش قدس آنلاین ، عباس محمدیان امشب در دومین دیدار اعضای کاروان رسانه انقلاب خراسان رضوی با جمعی از مسئولان تربت‌جام در محل فرمانداری این شهرستان، گفت: کاروان رسانه انقلاب به‌عنوان نخستین کاروان کشور به برکت وجود امام رضا(ع) و حمایت‌های مسئولان استانی هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت خود را آغاز کرده است.

مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی افزود: این کاروان به دنبال رصد و تحلیل جریان‌های سیاسی نیست بلکه می‌خواهد دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی به مردم منتقل شود.

وی با تأکید بر لزوم آشتی مردم با رسانه‌ها، ادامه داد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی با بمباران رسانه‌ای با ضریب ۸۳ درصدی نسبت به رسانه‌های داخلی در میان افکار عمومی مردم نفوذ کرده‌اند و زنگ خطری جدی برای عوامل نظام است.

مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی بیان کرد: با تشکیل کاروان رسانه انقلاب به دنبال مقابله با ضربات رسانه‌های معاند نظام هستیم و دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی از طریق این کاروان به مردم منتقل می‌شود.

محمدیان تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی تربت‌جام درزمینه رفع مشکلات مردمی دغدغه دارند و در برنامه تریبون آزاد تربت‌جام نگاه‌های مردمی در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی بدون هزینه‌تراشی واکاوی کنیم.

وی گفت: در برنامه تریبون آزاد نشان داد که امید مردم تربت‌جام به انقلاب اسلامی کمرنگ است بنابراین با مدیریت مقام عالی شهرستان و بسیج کردن دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در ایام دهه فجر مسئولان پای درد و دل‌های مردم بنشینند.

حل مشکل بیکاری تربت‌جام با راه‌اندازی کارخانه شیشه

مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی افزود: جوانان اهل سنت شهرستان تربت‌جام در برنامه تربیون آزاد به‌خوبی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کردند و نشان می‌دهد طیف زیادی انقلاب اسلامی را به رسمیت ویژه شناخته‌اند.

محمدیان قهرمان اصلی نظام جمهوری اسلامی را مردم دانست و ادامه داد: مردم باید با رسانه‌ها آشتی کنند و مسئولان نیز  رسانه‌ها را به‌عنوان قدرت خدمت بشناسند.

وی با اشاره به بازدید نخستین کاروان رسانه انقلاب از کارخانه شیشه تربت‌جام، بیان کرد: این کارخانه به‌عنوان ظرفیت بزرگ اقتصادی بلاتکلیف مانده و نیازمند نگاه ویژه فرمانداری تربت‌جام است تا به‌زودی مشکل راه‌اندازی این کارخانه حل شود.

مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی تصریح کرد: این کارخانه چهار هزار ظرفیت اشتغال‌زایی دارد و با راه‌اندازی این کارخانه بخش عظیمی از مشکل  بیکاری تربت‌جام حل می‌شود.

مشکلات کارخانه شیشه تربت‌جام مربوط به منابع طبیعی است

فرماندار تربت‌جام نیز در این نشست گفت: در حال حاضر مردم دچار مشکلات اقتصادی هستند و از نقدهای سازنده مردم ناراحت نیستیم بلکه نقد سازنده بسترهای توسعه را فراهم می‌کند.

مرتضی حمیدی افزود: هرکدام از دولت‌ها برای خدمت به مردم سرکار آمدند و هرکدام از روش‌های مختلفی می‌خواستند کاری برای مردم انجام دهند، تریبون آزاد رسانه یکی از دستاوردهای نظام است که مردم آزادانه حرف‌های خود را می‌زنند و تمام مسئولان را نقد می‌کنند و آزادی بیان بالاترین دستاورد نظام است.

وی ادامه داد: یکی از شاخص‌های توسعه راه‌های شهری است و همه راه‌های شهری ۱۰۰ درصد و در راه روستایی ۹۴ درصد آسفالت شده است و برخی از روستاهایی که آسفالت ندارند در دهه فجر آسفالت می‌شوند.

فرماندار تربت‌جام بابیان اینکه شاخص گازرسانی در شهرستان ۷۵ درصد است و تعداد محدودی از روستاهای تربت‌جام از نعمت بهره‌مند نیستند، افزود: ۶۸ درصد روستاهای تربت‌جام از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند و مابقی روستای این شهرستان در دست اقدام است.

وی تأکید کرد: ۷۶ درصد اهداف اشتغال در شهرستان تحقق‌یافته است و این شهرستان رتبه اول را در ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی در استان دارد.

حمیدی با اشاره به اینکه امسال از مجموع سه هزار و ۲۹۴ نفر تعهد اشتغال‌زایی برای دو هزار و ۴۹۲ نفر شغل ایجادشده است، بیان کرد: در ۴۲ درصد روستاهای تربت‌جام طرح هادی روستایی اجرایی شده و در این زمینه نقص‌هایی وجود دارد که امیدواریم با اختصاص اعتبارات بیشتر شاخص این شهرستان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه امسال ۲۱۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی برای یک هزار و ۷۱۶ نفر پرداخت شد که رتبه نخست استان را کسب کرده‌ایم، یادآور شد: در دهه فجر امسال ۶۵ پروژه عمرانی بااعتباری بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

حمیدی با اشاره به وضعیت کارخانه شیشه تربت‌جام، تصریح کرد: مواد اولیه این کارخانه سیلیس است و معدن و کارخانه سیلیس در جوار این کارخانه قرار دارد ولی مشکلاتی با اداره منابع طبیعی این شهرستان وجود دارد که پیگیر هستیم برطرف شود.

وی با بیان این مطلب که کارخانه قند این شهرستان هم با مشکلاتی روبرو است و بیش از ۲۵۰ نفر در آن مشغول هستند ولی بدهی‌هایی به کشاورزان دارد، گفت: طی ۱۱ مرحله در طول سال جاری به ۱۰ هزار سرپرست خانوار به خانواده‌های مرزنشین ۱۱۰ میلیارد ریال پرداخت‌شده است.

ایجاد 1300 شغل توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تربت‌جام

فرمانده سپاه ناحیه تربت‌جام نیز در این نشست گفت: ۲۰۰ خانوار تربت‌جامی که در حاشیه شهر مشهد سکونت داشته‌اند، شناسایی‌شده و به دنبال بازگشت آن‌ها به روستاهای این شهرستان هستیم.

ابوطالب جوان افزود: مأموریت‌های سپاه پاسداران برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است و دهستان جنت‌آباد تربت‌جام برای اجرای فعالیت‌های محرومیت‌زدایی انتخاب‌شده و محرومیت‌زدایی در پنج عرصه مختلف انجام می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه تربت‌جام با تأکید بر اینکه از سوی سپاه یک هزار و ۳۰ شغل در این شهرستان ایجادشده است، تصریح کرد: اعتبارات سپاه پاسداران از محل اعتبارات دولتی نیست و تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دهستان جنت‌آباد تربت‌جام هزینه شده که ۲۵ درصد هزینه از سوی خیرین نیک‌اندیش تأمین‌شده است.

وی با اشاره به نزدیکی فاصله تربت‌جام به مرز، گفت: به برکت وجود بسیج از بهترین امنیت برخوردار  هستیم و هیچ مشکلی در مرزها وجود ندارد و حضور مرزیانی ارتش ، سپاه و نیروی انتظامی امنیت بی‌نظیری را در شهرستان رقم‌زده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها