دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی گفت: پرداخت وام‌های با نرخ ۹ درصد در بافت فرسوده بالا بوده و باید نرخ سود پائین‌تر باشد.

نرخ ۹ درصدی بهره بانکی در بافت‌های فرسوده بالا است
به گزارش قدس آنلاین ، نعمت‌الله ظریف ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه‌های بزرگ و ناکارآمد بدون اشکال و مشکل نیست و اینکه مسئولان شهری صحبت از 17 پروژه ناتمام در مشهد دارند باید در گام نخست ایراد خود را ببینند و بعد از دیگران انتقاد کنند.

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی تصریح کرد: گرانی‌ها در حوزه مسکن کمر مردم را خم کرده و رشد 2 تا 3 برابری قیمت مسکن قدرت خرید را به‌شدت در مردم کاهش داده و در حال حاضر شاهد آن هستیم که قیمت هر متراژ از واحدهای آپارتمانی ارزان‌قیمت از 1.5 میلیون تومان به 3.5 تا 4 میلیون تومان رسیده و وام‌های بانکی با نرخ بهره 18 درصدی هم که باید ماهانه بالغ بر 2 میلیون تومان قسط از سوی دریافت‌کننده پرداخت شود توجیه‌پذیر نیست، هرچند که اعلام شده وام‌های با نرخ 9 درصد در بافت فرسوده پرداخت می‌شود که معتقدیم این نرخ هم بالا بوده و باید نرخ سود پائین‌تر باشد.

وی تاکید کرد: فعالان و انبوه‌سازان صنعت مسکن و ساختمان خراسان رضوی به‌جز مشکلات بانکی، پروانه‌ای و غیره با مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی هم مواجه هستند و به‌طور مثال تامین اجتماعی قراردادهای مشارکتی را ظهور در پیمانکاری تلقی می‌کند؛ آن هم در شرایطی که تمامی قراردادها واضح و شفاف بوده و با وجود آنکه می‌دانند طبق ماده 38 عمل می‌کنند و با این کار ظلم بزرگی به مردم و سازندگان انبوه‌سازان مسکن و ساختمان می‌کنند.

دبیر انجمن صفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان خراسان رضوی با بیان اینکه طرح تفصیلی مشهد به‌روز نیست، خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی و مشکلات موجود هر مجموعه‌ای تنها به فکر منافع خود بوده و در جایی دیده نمی‌شود که منافع مردم لحاظ شده باشد و هر مجموعه به شکلی در حال سنگ‌اندازی بوده که یک نمونه آن شهرداری بوده که حداقل تاخیر 3 ماهه را در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها دارد.

ظریف گفت: اگر مسئولان دولتی و مدیران شهری همگام با انجمن صفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان خراسان رضوی باشند طرح‌های مدنظر وزیر راه و شهرسازی در بحث ساخت و ساز در استان به‌خوبی انجام می‌شود و معتقدیم که با توجه به ازدواج‌های جدید ثبت شده 3.5 میلیون واحد مسکونی در خراسان رضوی کم داریم و اگر حمایت‌ها باشد این واحدها بدون هیچ نقص و اشکالی در زمان مقرر ساخته می‌شود.

وی افزود: حدود 60 هزار هکتار بافت فرسوده در سطح کشور داریم که حدود 2400 هکتار آن در خراسان رضوی بوده که از این میزان نیز 60 درصد آن در شهر مشهد به‌ ویژه اطراف حرم مطهر رضوی است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها