صحبت های جنجالی سرمربی پرتغالی قبل از آغاز جام ملت ها در حالی در برنامه آسیا ۲۰۱۹ پخش شد که این شائبه را رقم زد وزارت ورزش و جوانان هیچ حمایتی از تیم ملی نداشته است.

شفاف سازی داورزنی در پاسخ به اتهام مالی کی روش

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، در آخرین روز از جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ مصاحبه ای از کارلوس کی روش پخش شد که در این مصاحبه جنجالی سرمربی پرتغالی با بیان حرف های عجیب مدعی شد وزارت ورزش و جوانان نه تنها هیچ حمایتی از برنامه های آماده سازی تیم ملی نداشته بلکه شخص وزیر ورزش نه فوتبال و نه تیم ملی تحت رهبری کی روش را دوست ندارد. صحبت هایی که کی روش مدعی بود رئیس فدراسیون فوتبال آنها را به زبان آورده و نمی داند که حقیقت دارد یا نه؟ سرمربی پرتغالی با اشاره به این که در فاصله دو هفته تا آغاز جام ملت ها فدراسیون فوتبال پولی برای اجرای برنامه های تیم ملی، پرداخت حقوق مطالبات مربیان و پاداش ها ندارد مدعی شد اگر فدراسیون فوتبال قطر به داد ایران نمی رسید او حتی نمی توانست اردویی برگزار کند چون فدراسیون فوتبال یک پنی هم پول نداشت.

تاج و عصبانیت کی روش


مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به پخش این صحبت ها مدعی شد کی روش به خاطر عصبانیت از برخی اتفاقات این حرف ها را به زبان آورده و اصل ماجرا این گونه نبود ضمن این که بنا به ادعای تاج اصلا قرار نبود این مصاحبه منتشر شود. با این وجود وزارت ورزش و جوانان که در روزهای گذشته به خاطر همین شائبه با انتقادات و فشارهای زیادی روبرو شده بود به صحبت های مطرح شده واکنش نشان داد و پرده از پرداختی هایی عجیب به فدراسیون فوتبال برداشت که می تواند از زوایای مختلفی به آن پرداخت.

۲۷ میلیارد تومان برای آماده سازی تیم ملی


معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اعلام کرد از ابتدای سال جاری، ۲۷ میلیارد تومان کمک + چهار ونیم میلیون دلار ارز به فوتبال پرداخت شد که بسیار بیشتر از تعهد ابتدای سال وزارتخانه بوده است. محمدرضا داورزنی گفت:« در این رابطه به پیشنهاد دکتر سلطانی فر وزیر ورزش وجوانان و موافقت معاون اول رییس جمهوری یازده میلیارد تومان در سه مرحله ( دو و نیم ، پنج و سه و نیم میلیارد ) طی دو ماه جهت تامین هزینه های تدارکاتی، پشتیبانی و آماده سازی تیم ملی همچنین پاداش ورزشکاران در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفت  که تا این جای کار هر آنچه مربوط به وزارتخانه بوده تمام و کمال انجام شده است».۲۷ میلیارد تومان پرداختی طی دو ماه به فدراسیون برای تامین هزینه های آماده سازی تیم ملی رقم کمی نیست اما این که پول صرف چه کاری شده است که کی روش دو هفته قبل از آغاز جام ملت ها در مصاحبه با رسانه ها مدعی می شود فدراسیون یک پنی هم پول برای تیم ملی نداشت! خود علامت سئوال بزرگی را ایجاد می کند که تنها در پاسخ به این ابهامات روسای فدراسیون فوتبال می توانند پاسخگو باشند به خصوص که کی روش مدعی بود پولی که خود تیم ملی درآورده در تیم های دیگر هزینه شده است.


۴.۵ میلیون دلار ارز دولتی


اما سوای از این رقم ریالی وزارت ورزش نسبت به صحبت های سرمربی پرتغالی در خصوص حمایت های ارزی نیز اعلام کرد از ابتدای سال تا اوایل مهر ارز مورد نیاز تیم ملی و فدراسیون فوتبال با نرخ  چهارهزار و دویست تومان ، از مهر ماه تاکنون ارز یورو با نرخ بازار ثانویه و مجموعا به میزان چهار و نیم میلیون دلار در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفته است. پولی که قطعا نه تنها برای اجرای تمام برنامه های آماده سازی مد نظر کی روش بلکه برای تامین هزینه بازی های دوستانه نیز کافی بود اما کی روش مدعی بود پول بازی های دوستانه ایران را نیز قطر پرداخت کرده است.

از کی روش و تیم ملی انتظار قهرمانی داشتیم


در شرایطی که وزارت ورزش مستقیما به صحبت های سرمربی سابق تیم ملی ایران ورود کرد تا خود را اتهام عدم حمایت از برنامه های کی روش و تیم ملی مبرا کند اما معاون توسعه ورزش قهرمانی در بخش پایانی صحبت های خود با بیان این که کارلوس نتوانست انتظارات را برآورده کند، گفت:«با توجه به آمادگی و اینکه تیم ۸ سال در اختیار سرمربی و کادر فنی گرانقیمت خود بود، مردم انتظار قهرمانی این تیم در جام ملتها را داشتند تا جایی که ما پیش بینی پاداش این موفقیت را داشتیم تا در صورت قهرمانی بلافاصله پرداخت گردد» .داورزنی  در خصوص نتایج تیم ملی در جام ملتها آسیا و آینده این تیم گفت:« درباره عملکرد تیم ملی و مسائل فنی، فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشد و قطعا به زودی این کار را انجام خواهد داد . برای آینده تیم ملی بهتر است فدراسیون ابتدا اهداف و برنامه های خود را تا جام جهانی و جام ملت های پیش رو تبیین کند و براساس آن گزینه های سرمربیگری تیم ملی را شناسایی و پس از رسیدن به جمع بندی معرفی کند. قطعا وزارت از این فرایند تیم ملی و سرمربی معرفی شده همچون گذشته حمایت خواهد کرد»

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها