گیلان - حسین اکبر گفت: هم اکنون و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همه شهرهای استان بجز ماسوله بجهت دارا بودن بافت تاریخی و یک هزار و ۹۶۴ روستای استان (۹۴.۶ درصد) از نعمت گاز بهره مند هستند.

بیش از ۹۴ درصد روستاهای گیلان از نعمت گاز برخوردار هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت گاز گیلان ، حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز گیلان با گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر اظهار کرد: آغاز فعالیت گازرسانی در گیلان به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۳ باز می‌گردد که در قالب توسعه عدالت و استفاده مردم از امکانات، گازرسانی به مشترکین خانگی، تجاری و صنعتی آغاز شد و شهرهای آستارا، منجیل، لوشان بعنوان اولین شهرهای استان قبل از برنامه ۵ساله اول از نعمت گاز بهره مند شدند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان افزود: برخورداری از گرمای گاز همواره یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم بویژه روستاییان بوده و به همین سبب با روی کار آمدن دولت یازدهم در راستای تحقق بخشیدن به این خواسته مهم، حفظ و صیانت از محیط زیست، توسعه عدالت اجتماعی و ایجاد آسایش و رفاه برای تمامی اقشار جامعه، پروژه بند«ق» تبصره دو قانون بودجه سال ۹۳ جهت گازرسانی به روستاها تعریف شد که مورد تایید شورای اقتصاد قرار گرفت و شرکت گاز استان گیلان با توجه به خواست و تقاضای مردم و همچنین پتانسیل و امکانات جغرافیایی در این طرح پیشگام شد.

اکبر، با بیان اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته خوشه‌هایی در قالب دو فاز طراحی شد، گفت: در فاز اول تعداد ۴۷ خوشه برای گازرسانی به بیش از ۷۰۷روستا با ۱۰۲ هزار خانوار و در فاز دوم ۱۸۶روستا با۲۰ هزار خانوار طراحی شد و کلنگ اجرای این پروژه در تیر ماه سال ۹۴ با حضور استاندار گیلان در روستای شیرجو پشت لاهیجان به زمین زده شد.

وی ادامه داد: نتیجه اجرای این طرح عظیم، جهشی بزرگ در گازرسانی به روستاهای استان بوده به نحویکه شرکت گاز استان را به یکی از شرکت‌های برتر خدماتی در کشور تبدیل کرده است. گازرسانی به ۲۸۵ روستا در سال ۹۴، گازرسانی به ۲۷۰ روستا در سال ۹۵ و بهره مندسازی ۱۱۸ روستای صعب العبور و کوهستانی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ ، فقط گوشه‌ای از اقدامات شرکت در راستای بهره مندی مردم عزیز استان از نعمت گاز در سال‌های اخیر بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان تصریح کرد: هم اکنون و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همه شهرهای استان، بجز ماسوله به جهت دارا بودن بافت تاریخی و یک هزار و ۹۶۴ روستای استان (۹۴.۶ درصد) از نعمت گاز بهره مند هستند و با توجه به اینکه متوسط بهره مندی خانوارهای شهری و روستایی استان به ۹۸ درصد رسیده است، بنا بر تعریف وزارت نفت، گیلان را همانند نامش می توان استان سبز نامید.

اکبر، با بیان اینکه این شرکت علاوه بر گازرسانی به خانوارهای شهری و روستایی، بیش از ۷۳  هزار واحد تجاری و ۵۷۳۱ واحد صنعتی را گازدار کرده و به ۹۶ جایگاه CNG که یک سوم سوخت ناوگان حمل و نقل  را تامین می کنند، گازرسانی کرده است، تصریح کرد: جذب بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار مشترک گاز طبیعی، اجرای بیش از ۲۰ هزار کیلومتر عملیات شبکه گذاری و نصب بالغ بر ۵۸۰ هزار انشعاب گاز بیانگر ۳۵ سال تلاش بی وقفه خدمتگزاران ملت در شرکت گاز در جهت افزایش رفاه و آسایش مردمان دیار میرزا است.

وی ادامه داد: شرکت گاز استان گیلان هم اکنون به پایان عملیات توسعه‌ای خود نزدیک شده ولی این پایان راه نیست و این شرکت هدف مهم دیگری را در دستور کار خود قرار داده و آن اجرای پروژه‌های کیفی متنوع در جهت ارائه خدمات پایدار و افزایش رضایتمندی مشترکین است که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به طرح قرائت و چاپ همزمان صورتحساب گاز، سامانه مکانیزه پاسخگویی به شکایات، اپلیکیشن خدمات الکترونیک گاز، اجرای سیستم مرکز پیام و اتفاقات متمرکز، سیستم قرائت از راه دور جایگاه‌های CNG ، بهینه سازی مصرف سوخت گرمکن‌های ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز و ... اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان تاکید کرد: شرکت گاز استان گیلان به لحاظ کمی و کیفی عملکرد مناسبی را در طول حیات خود، پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به نمایش درآورده است و شاهد این مدعا در حوزه کمی، گازرسانی به ۱۹۶۴ روستا و افزایش درصد برخورداری گاز خانوارهای روستایی به ۹۴.۶ درصد و در حوزه کیفی، دریافت تندیس ۵ ستاره در جشنواره سرآمدی و بهبود شرکت ملی گاز ایران و صنعت نفت، دریافت تندیس زرین خدمات سبز بعنوان تنها واحد خدماتی برگزیده در کل کشور و کسب رتبه برتر در زمینه رعایت حقوق مصرف کنندگان است.

وی اضافه کرد: امید است با یاری خداوند و همراهی همه مشترکین عزیز و مسئولین خدمتگزار در اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی، ضمن استفاده از این نعمت الهی برای سالیان متمادی آن را برای نسل های بعدی نیز حفظ کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها