همزمان با چهارمین روز دهه مبارک فجر با حضور وزیر ارشاد کتابخانه مرکزی مشهد پس از ۲۳ سال به بهره برداری رسید.

کتابخانه مرکزی مشهد به بهره برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین، کتابخانه مرکزی مشهد که ۲۳ سال قبل کلنگ آن به زمین زده شده بود صبح دوشنبه با عنوان کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد به بهره برداری رسید.

کتابخانه مرکزی مشهد به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی کشور با گنجایش حدود ۲۰۰ هزار نسخه شامل صدهزار نسخه مخزن اصلی و صدهزار نسخه بخش کودک و نوجوان فعالیت خود را آغاز کرده است.

در این کتابخانه علاوه بر بخش‌های معمول کتابخانه‌های عمومی، ۱۰ خدمت جدید نیز برای اولین بار به مراجعان ارائه می شود که بخش ناشنوایان، کم سوادان، مادر وکودک، بخش دیداری و شنیداری، مدیریت واحدهای سیار و شعب، پیشخوان کتابخانه‌های عمومی، بخش مهد کتاب، آسمان نما و اتاق نجوم، اتاق علم، دفتر پیشخوان دولت الکترونیک و رستوران، خدمات تحویل مدرک، فروشگاه محصولات فرهنگی از خدمات جدید این کتابخانه است.

این کتابخانه در سال ۷۴ کلنگ زنی شده بود اما ساخت آن به دلایل مختلف با کندی پیش می رفت که طی یکی دو سال اخیر با همت مسئولان استان و استاندار سابق موضوع تخصیص اعتبار آن مرتفع شد و طی ماههای اخیر عملیات تکمیلی آن سرعت گرفت. خراسان رضوی ۴۸ منطقه آموزشی با ۱۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه و یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها