گیلان - در چهارمین روز از دهه مبارک فجر، ۲۷۴ طرح اشتغال فراگیر و روستایی با حضور استاندار گیلان به طور همزمان در شهرستان سیاهکل افتتاح شد.

افتتاح ۲۷۴ طرح اشتغال فراگیر و روستایی در سیاهکل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، مصطفی سالاری استاندار گیلان امروز(دوشنبه) در آئین افتتاح طرح های اشتغال فراگیر و روستایی با اشاره به اینکه امسال ۷۵ پروژه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان سیاهکل مورد افتتاح قرار می گیرد، افزود: در کنار طرح های عمران و توسعه روستایی و طرح های خدماتی که دستگاه های دولتی ارائه کرده اند، پروژه های خوبی با سرمایه گذاری و همت مردم به ثمر رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند توسعه فعالیت هایی هستیم که ریشه در توانمندی شهرستان ها و مردمان آن ها دارد، عنوان کرد: باید استعدادها و مهارت های موجود را تبدیل به درآمد کنیم و با این کار، آمار اشتغال نیز در شهرستان ها افزایش می یابد.

سالاری ایجاد سیستم پشتیبان برای مدیریت متمرکز و کمک به توسعه واحدهای خرد که به صورت مجزا فعالیت می کنند را ضروری دانست و گفت: افراد توانمند در بخش خصوصی می توانند به عنوان مدیریت پشتیبان ورود کنند و با این کار انحراف از تسهیلات نیز کاهش پیدا می کند.

وی برندسازی را یکی دیگر از مزایای ایجاد سیستم متمرکز برای مدیریت واحدهای خرد و پراکنده معرفی کرد و یادآور شد: به این ترتیب، فروش محصولات نیز با سودآوری بیشتری همراه می شود.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت آموزش و نظارت در ارتقاء کیفیت کار واحدهای خرد تصریح کرد: آمادگی داریم حمایت های لازم را انجام دهیم تا شاهد توسعه هرچه بیشتر این قبیل واحدها باشیم.

در این سفر ۲۷۴ طرح اشتغال فراگیر و روستایی با اعتبار ۱۸۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به طور همزمان افتتاح شد؛ این طرح ها در زمینه های مختلفی از جمله قالی بافی، فرش بافی، صنایع دستی، پرورش دام و طیور، زنبورداری، پرورش ماهیان سردابی و گرم آبی، پرورش گل و گیاه و پرورش گیاهان دارویی هستند و زمینه اشتغال ۳۹۰ نفر را فراهم کرده اند.

همچنین استاندار گیلان امروز چند پروژه را در حوزه بهسازی و آسفالت راه های روستایی در سیاهکل افتتاح کرد که از جمله آنها آسفالت روستای خرارود به طول ۱۵ کیلومتر و با اعتبار ۳۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال اجرا و به مرحله بهره برداری رسید.

بهره برداری از پروژه تقویت و توسعه شبکه برق این شهرستان با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۸۹۵ میلیون ریال نیز در سفر استاندار گیلان انجام شد.

افتتاح پروژه تقویت و توسعه فناوری مخابرات و ارتباطات به ارزش ۱۵میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از دیگر برنامه های سفر نماینده عالی دولت در گیلان به شهرستان سیاهکل بود.

سیاهکل با دو بخش مرکزی و دیلمان در ۵۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها