مازندران- حجت الاسلام سید محمود علوی گفت: توجه به تاریخ، انقلاب اسلامی را بیمه می کند.

وزیر اطلاعات: توجه به تاریخ، انقلاب اسلامی را بیمه می‌کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات صبح امروز(سه‌شنبه) در مراسم «رونمایی از ۱۲ جلد کتاب روزشمار انقلاب بر اساس اسناد ساواک در مازندران» در مسجد امام رضا (ع) بوستان ولایت ساری با اشاره به اینکه توجه به تاریخ، انقلاب اسلامی را مصون می دارد، اظهار کرد: یک انقلاب برای مصونیت از انحراف باید در حرکت باشد و از تحریف در نگارش تاریخ، مصون بماند.

وی با اشاره به اینکه فراز و فرودهای تاریخ، چراغ راه آینده است، تاکید کرد: با مراجعه به تاریخ است که می توان از نهایت شوم انحراف در حرکت مصون ماند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: آنهایی که از آرمان ها و ارزش های الهی منحرف شدند، بیچاره شدند.

حجت الاسلام علوی گفت: برای اینکه از مسیر انقلاب منحرف نشویم باید با تاریخ در ارتباط باشیم و ملتی که به تاریخ نگاه درستی داشته باشد در لغزشگاه ها، از انحراف دور می ماند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب را ارزان بدست نیاوردیم، خاطرنشان کرد: حضور مردم، اتحاد و حرکت در مسیر رهبری موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وزیر اطلاعات با اعلام اینکه برای تداوم انقلاب نیاز به این ۳ عامل داریم، گفت: اگر حضور مردم در عرصه های مختلف انقلاب آسیب ببیند و وحدت پیرامون محور ولایت دچار خدشه شود، حفظ دستاوردهای عظیم انقلاب و شهدا کار آسانی نخواهد بود.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه ملت هایی که با هم دراُفتادند، نابود شدند، افزود: دشمن می خواهد ما را در برابر هم قرار دهد و باید در این راستا هوشیار باشیم چراکه وحدت ضامن پیروزی ماست.

وی یادآور شد: تاکنون ۳۴۰ کتاب بر اساس روزشمار انقلاب و اسناد ساواک منتشر شد و امروز هم شاهد رونمایی از ۱۲ جلد کتاب از اسناد انقلاب در مازندران هستیم.

پیروی از ولایت فقیه، کلید موفقیت چهل ساله انقلاب است

در ادامه نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: انقلاب اسلامی را باید با همان مقیاس، معیارها و ارزش هایی که امام راحل فرمودند، باید حفظ کرد.

آیت الله نورالله طبرسی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی را برپایه وحدت، مردم و همبستگی حفظ کرد، افزود: موفقیت چهل ساله انقلاب اسلامی از اتحاد و پیروی از ولایت فقیه شکل گرفته و اگر وحدت مان دچار خدشه شود باید شاهد آسیب های جدی باشیم.

انتشار اسناد انقلاب پاسخگوی شبهات موجود است

همچنین استاندار مازندران رونمایی از این ۱۲ جلد کتاب را مهم خواند و گفت: این اسناد منتشر شده می تواند مورد استفاده محققین قرارگیرد.

احمد حسین زادگان با اشاره به اینکه معاندین و بدخواهان نظام با صرف هزینه های سنگین به‌دنبال انقطاع بین نسل انقلاب و نسل های بعدی انقلاب هستند، نقش فرهیختگان و نخبگان را در این میان بسیار مهم خواند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با شبهاتی از سوی نسل جوان جامعه شاهد هستیم، انتشار اسناد انقلاب اسلامی را برای پاسخ به این شبهات تاثیرگذار دانست.

انتهای پیام /

برچسب‌ها