ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن بالا رفت و به بالاترین حد طی ۵ هفته اخیر رسید .

ارزش دلار در برابر ین ژاپن به بالاترین رقم طی ۵ هفته اخیر رسید

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین،  ارزش دلار آمریکا در روز دوشنبه در برابر ین ژاپن بالا رفت و به بالاترین حد طی ۵ هفته اخیر رسید . 
یورو به خاطر نگرانی سرمایه گذاران درباره ریسک های اقتصاد منطقه یورو  سیر نزولی داشت در حالی که نگرانی از طرح انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، پوند را هم پایین کشید . 
شاخص دلار که در مقایسه با یورو، پوند، انگلیس و سایر ارزها سنجیده می‌شود ۰.۲۸ درصد بالا رفت و به ۹۵.۸۴۳ واحد رسید . 
گزارش وزارت کار آمریکا در روز جمعه نشان داد فهرست حقوق بگیران در ماه گذشته ۳۰۴ هزار شغل افزایش داشته که بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی و بزرگترین دستاورد از فوریه ۲۰۱۸ است . 
به گفته دین پاپلول، استراتژیست ارشد ارز ،آمار بالای حقوق‌بگیران در جمعه گذشته از روند رو به رشد دلار حمایت می کند . 
حساسیت دلار در روزهای اخیر در یک نمودار یو شکل قرار گرفته و دلیل آن هم اطلاعات ضعیف از طرف اروپا و افزایش تقاضا برای دلار در چین است، علی‌رغم این که فدرال رزرو اعلام کرده افزایش نرخ بهره فعلا متوقف شده است . 
یکی دیگر از دلایل تقویت دلار در این هفته مذاکرات اخیر تجاری بین چین و آمریکا بوده است . 
ارزش دلار برای اولین بار از ۲۱ دسامبر به بیش از ۱۱۰ ین افزایش یافت . 
پوند استرلینگ انگلیس پس از گزارشی که نشان داد کالاهای وارد شده به انگلیس از اتحادیه اروپا می توانند بدون بررسی به خاطر برگزیت بدون قرارداد منتقل شوند ، ۳۴ درصد کمتر در برابر دلار معامله شد . 
دلار کانادا در برابر همتای آمریکایی خود پایین آمد و به افزایش چند هفته ای پایان داد . قیمت نفت پایین آمده و دلار به طور وسیعی تقویت شده است . 

قیمت دلار در صرافی ملی ۲۰۰ تومان زیاد شد

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها