موسس بورس کوآدریگا فوت کرد و ۱۸۰ میلیون دلار کانادا (۱۳۷.۲۱ میلیون دلار آمریکا) ارز دیجیتال در حساب کاربران این بورس مسدود شد.

مرگ یک بیت‌کوین‌باز، ۱۳۷ میلیون دلار را دود کرد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، پس از این که موسس بورس کوآدریگا در ماه دسامبر فوت کرد، ۱۸۰ میلیون دلار کانادا (۱۳۷.۲۱ میلیون دلار آمریکا) ارز دیجیتال در حساب کاربران این بورس مسدود شد، چراکه او تنها فردی بوده که پسورد دسترسی به این اطلاعات را داشته است.

جرالد کوتن، درحالی از بیماری کرون (نوعی بیماری ماند سرطان روده بزرگ)، فوت کرده است که به فعالیت داوطلبانه در یتیم‌خانه‌ای در هند مشغول بوده است. مرگ او توسط صفحه فیس‌بوک بورس کوآدریگا، در روز ۱۴ ژانویه اعلام شد.

این بورس که تجارت بیت‌کوین، لایت‌کوین و اتروم در آن صورت می‌گیرد، هفته گذشته در دادگاه عالی نوا اسکاتیا، تقاضای حمایت از سرمایه‌گذاران را ثبت کرده است.

طبق شهادتی که توسط همسر کوتن، جنیفر رابرتسون، از طرف شرکت به دادگاه تسلیم شده است، بورس کوآدریگا دارای ۳۶۳۰۰۰ کاربر ثبت شده است و در کل ۲۵۰ میلیون دلار کانادا به ۱۱۵۰۰۰ نفر از این کاربران بدهکار است.

خانم رابرتسون در این استشهادنامه گفته است که کامپیوتر شخصی اصلی کوتن، دارای بخش "«کیف پولِ سرد» ارز دیجیتال است، که تنها به صورت فیزیکی و نه آنلاین قابل دسترسی می‌باشد و مرگ او بیش از ۱۸۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را در این کیف پول سرد، بدون امکان دسترسی باقی گذاشته است.

روبرتسون گفت که در زمان حیات کوتن، اطلاعی از مسائل کاری او نداشته است و بنابراین پسورد و رمز ریکاوری آن را نمی‌داند.

او گفت: علی‌رغم جستجوی مکرر و دقیق، نتوانستم این رمزها را به صورت نوشته شده در جایی پیدا کنم.

روبرتسون می‌گوید که با یک متخصص تماس گرفته است و او به صورت خیلی محدود توانسته است چند ارز دیجیتال و مقداری اطلاعات را از سایر کامپیوترهای کوتن و موبایل او، به دست بیاورد. اما در مورد کامپیوتر اصلی او همه چیز دست‌نخورده باقی مانده است.

دین اسکورکا، معاون بورس رقیب، بیت‌بای، می‌گوید: این اتفاق نشان‌دهنده چالش‌های منحصر به فرد ارزهای دیجیتال است و براین مساله صحه می گذارد که لازم است دولت به موضوع ورود کرده و مقرراتی برای بورس‌های ارز دیجیتال تنظیم کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها