مرجع تقلید شیعیان شرکت همگانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن را یک وظیفه الهی، اجتماعی و وجدانی دانست و گفت: مشکلات فرهنگی و اقتصادی فراوان در کشور داریم، این‌ها سبب دست برداشتن از آرمان‌های انقلاب اسلامی نمی‌شود.

 آیت‌الله مکارم‌شیرازی: شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن "وظیفه الهی، اجتماعی و وجدانی" است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با دعوت به شرکت همگانی و پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: شرکت در این راهپیمایی یک وظیفه است چراکه دشمن به دنبال آزمودن ملت است. باید همه در این راهپیمایی شرکت کنند تا بگویند این تحریم‌ها و مشکلات در آن‌ها تأثیری نداشته است.

وی شرکت همگانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن را یک وظیفه الهی، اجتماعی و وجدانی دانست و گفت: مشکلات فرهنگی و اقتصادی فراوان در کشور داریم، این‌ها سبب دست برداشتن از آرمان‌های انقلاب اسلامی نمی‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره با فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ابراز کرد: طوفان‌های زیادی در این چهل سال که از همه مهم‌تر جنگ هشت‌ساله تحمیلی بود را پشت سر گذاشتیم، نمی‌گوییم معجزه بود اما هشت سال پایداری ملت شبیه به معجزه است، باید بتوانیم این پایداری را ادامه دهیم.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه با نقل حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) عنوان کرد: بر اساس این حدیث، کسی که چهل روز اعمالش خالص باشد، چشمه‌های حکمت از قلبش بر زبانش جاری می‌شود.

وی با بیان انواع علم تأکید کرد: بخشی از علم از طریق تحصیل حاصل و بخشی دیگر از علم از طریق سیر و سلوک حاصل می‌شود، راهش هم این است که انسان چهل روز خالصانه به پیشگاه الهی تضرع کرده و خود را برای خداوند خالص کند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان درجات اخلاص گفت: یک نوع از اخلاص این است که خالصانه و مخلصانه اعمال و عبادات را به‌جا می‌آورد و این نوع اخلاص از درجات پایین‌تری برخوردار است، اما اخلاص کامل فقط برای خداوند بوده و به این دلیل که خداوند را شایسته عبادت می‌داند به بندگی خدا مشغول می‌شود.

وی اتحاد صفوف را یکی از اصول پایداری ملت ایران در اوایل انقلاب دانست و گفت: آری گفتن ۹۸ درصدی به  جمهوری اسلامی سبب پایداری این ملت در برابر ایادی غرب و شرق شده و هر مانع جلوی رویش می‌آمد آن موانع را از میان برمی‌داشت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم اصل دوم را خلوص نیت در کارها بیان و تصریح کرد: این‌همه قاچاق‌ها، اجناس تقلبی، اختلاس‌ها کار را عقب می‌اندازد، اگر این خلوص برگردد می‌توان جلوی این‌ها را گرفت.

آیت‌الله مکارم شیرازی استقامت در راه خدا را اصل سوم پایداری ملت بیان و تأکید کرد: اگر امروز هم همانند آن دوران به فکر منافع شخصی خود نباشیم، از این طوفان‌ها می‌توان عبور کرد و دشمن هم نمی‌تواند موفقیتی حاصل کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها