قزوین_ مسعود حق لطفی گفت: پروژه قزوین_ الموت_ تنکاین در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی را دارد که قطعه نخست این پروژه (قزوین_ الموت) در سال آینده به اتمام می رسد.

اتمام قطعه نخست پروژه قزوین_ الموت_ تنکابن در سال آینده

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، روز پنجشنبه در نشست خبری مدیران عمرانی و زیربنایی استان که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی، هیچ راه روستایی و آسفالته وجود نداشت و امروز نزدیک ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته احداث شده است.

وی افزود: حدود ۷۰۰ کیلومتر راه شوسه و دو هزار کیومتر نیز راه خاکی برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار در استان قزوین وجود دارد.

حق لطفی یادآور شد: استان قزوین رتبه ۳۹ کشوری را در حوزه راه آهن کسب کرده است؛ در حوزه راه آهن ۲۰۵ کیلومتر شبکه ریلی در محور قزوین – رشت اجرایی شده که ۷۵ کیلومتر آن در حوزه استان قزوین است و تا آخر سال جاری به پایان می رسد؛ محور راه آهن قزوین_تهران برای سال آینده به بهره برداری می رسد و راه آهن محور قزوین_ زنجان دوخطه می شود و در سال آینده یا ۹۹ به اتمام می رسد که پیشرفت بیش از ۴۴ درصد را داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: قبل از انقلاب به ازای هر ۱۳۵ خانوار یکصد مسکن داشتیم ولی امروز متوسط کشوری به ۱۰۶ مسکن رسیده و به ازای هر ۱۰۴ خانوار تعداد ۱۰۰ واحد مسکونی در استان موجود است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر طرح های جامع و تفصیلی برای تمام شهرهای استان تشکیل شده است و پروژه سنگین در حوزه راه و شهرسازی از جمله پروژه قزوین_ الموت_ تنکاین با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد را داریم؛ البته محور رحیم آباد به کلاچای هم رشد فیزیکی ۱۱ درصد داشته که ارتباط بین استان قزوین و گیلان و مازندران را برقرار می کند.

حق لطفی یادآور شد: در حوزه مسکن مهر، ساخت ۵۸ هزار واحد در سطح استان شروع شده است و ۵۲ هزار واحد آن به اتمام رسیده است و ۵ الی ۶ هزار واحد در سال آینده جمع بندی و به اتمام می رسد.

اسماعیل مفرد بوشهری مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در ادامه این نشست مطرح کرد: پیش از انقلاب شهر و روستاهای استان فاقد گاز بود، اما امروز تمام ۲۵ شهر و ۴۷۷روستای استان از گاز شهری برخوردار هستند. 

وی با اشاره به اینکه ۹۸درصد شهرستان آوج، ۹۴درصد البرز، ۹۷درصد آبیک، ۹۸درصد بوئین زهرا، ۹۹درصد تاکستان و ۵۸درصد از جمعیت شهرستان قزوین از نعمت گاز بهره‌مند هستند، گفت: درنتیجه پروژه‌های خط انتقال الموت امروز بخش‌هایی از آن مناطق از گاز برخوردار شده و که با پروژه‌های در دست اجرای این میزان به ۸۰ درصد می‌رسد. 

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین تصریح کرد: قبل از انقلاب، ۵۵ مشترک در بخش صنعت در استان وجود داشت که امروز این رقم به۳۰هزار و ۵۰ رسیده و ۱۰۰مشترک نیز در نوبت دریافت گاز هستند که تا سال آینده‌ گاز ‌ در دسترس آنان قرار می‌گیرد. 

بوشهری با بیان اینکه قبل از انقلاب نیروگاهی وجود نداشت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان قزوین دارای ۷هزار کیلومتر شبکه گاز است‌ و نیروگاه شهید رجایی نیز ۲میلیون و ۶۰هزار مترمعکب گاز مصرف می‌کند که این میزان به اندازه مجموع استان است.

وی با اشاره به ظرفیت های استان قزوین در بخش گاز مطرح کرد: این استان هماهنگ با مجموع کشور از شتاب مناسبی در پیشرفت در حوزه گاز برخوردار است.

مدیرعامل شرگت گاز استان قزوین با بیان اینکه گازرسانی پارک لیا در اختیار شهرک‌های صنعتی است، گفت: لوله‌گذاری آن به پایان رسیده و شرکت گاز درباره آن مشکلی ندارد. 


انتهای پیام/

برچسب‌ها