قزوین_ علی خانجانیان گفت: ساخت ۲۸۰ مسکن اقشار کم درآمد، برای سال آینده از جمله برنامه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین است.

ساخت ۲۸۰ واحد مسکن در سال آینده برای اقشار کم درآمد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی خانجانیان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین روز پنج شنبه در نشست خبری مدیران بخش های عمرانی و زیر بنایی استان که در محل دفتر استاندار قزوین برگزار شد، با اشاره به فعالیت بنیاد مسکن اظهار داشت: بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی، یادگار امام و فرزند انقلاب است که در فروردین ۱۳۵۸ متولد شده و عقبه ای قبل از انقلاب ندارد.

وی افزود: فعالیت های بنیاد مسکن در حوزه های مختلف از جمله فعالیت های پژوهشی، اداری و نظارتی و حمایتی به منظور تامین مسکن محرومان دنبال می شود.

خانجانیان بیان کرد: در حوزه تهیه طرح هادی روستایی در ۶۵۴ روستا ۹۸۵ طرح تهیه شده که  از این تعداد، ۳۳۱ طرح بازنگری در روستاها انجام است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در اجرای طرح هادی می توان گفت که طرح هادی ۳۶۱ روستا در قزوین آغاز شده است.

وی اضافه کرد: مجموع اعتبارات در طرح هادی در حوزه ملی، استانی و قیر رایگان برابر ۲۵ میلیارد تومان در سالجاری اعتبار داریم که در صورت تخصصص اعتبارات مناسب، خدمات خوبی را در روستاها خواهیم داشت.

خانجانیان گفت: در توزیع قیر رایگان برای اجرای طرح هادی حدود ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که این میزان تا هفته گذشته تقریبا تا ۵۰ درصد تعیین شده بود.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین ادامه داد: در سال های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ آسفالت به میزان ۸۰۰  هزار متر مربع برای ۳۸۴ روستا اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: در بازسازی ستاد معین استان قزوین یکی از استان های ستاد معین برای بازسازی گیلان غرب است که بزرگترین بخش بازسازی در گیلان غرب با ۲۰۹ روستا و دو شهر به استان قزوین اختصاص دارد که چهار هزار واحد سهمیه احداثی قزوین بوده است؛ تعمیرات اساسی ۱۱ هزار واحد به استان قزوین واگذار شده که طرح تعمیرات به اتمام رسیده و ۳ هزار و ۱۱۷ واحد از تعهدات ساخت استان قزوین در مرحله اجرای سقف قرار دارد و ۲ هزار و ۳۵۸ واحد در حال بهره برداری است که تا پایان سال بازسازی در گیلان غرب تکمیل شده و تحویل شعبه گیلان غرب می شود. 

خانجانیان یادآور شد: در بخش مقاوم سازی نیز می توان گفت که مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی هم  در حال حاضر ۹۴ هزار و ۱۹۵ واحد روستایی در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد ۴۶ هزار و ۱۹۷ واحد بهسازی و مقاوم سازی شده و ۴۷ هزار و ۹۹۸ واحد باقی مانده و در واقع ۴۹ درصد واحدهای روستایی مقاوم سازی شده و ۵۱ درصد باقی مانده است که می طلبد استقبال بهتری شود.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در بخش دیگری به مسکن مهر پرداخت و گفت: بنیادمسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر متولی اجرای مسکن مهر به نمایندگی از راه و شهرسازی است و در شهرهای این استان، ۵ هزار و ۴۵۶ واحد مسکن مهر وجود داشت که در سال ۹۲ به اتمام رسیده است و استان قزوین در حوزه ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر رتبه اول کشور را به خود اختصاص می دهد.

وی یادآوری کرد: در مسکن اقشار کم درآمد، در سنوات گذشته ۳۱۸ واحد مسکونی ساخته شده و به اقشار کم درامد اختصاص داده شده است و در حال حاضر،  ۱۷۰ واحد نیز در دست احداث است.

جانجانیان افزود: ساخت ۲۸۰ واحد برای سال آینده از جمله برنامه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها