حجت‌الاسلام خاتمی گفت:کمترین پیام رونمایی از موشک دزفول این بود اگر دشمنان به فکر کمترین تعرضی به این نظام اسلامی باشند، این موشک‌ها به مانند صاعقه بر سرشان فرود خواهد آمد.

موشک‌هایمان به مانند صاعقه بر سر "متعرضین" به ایران فرود می‌آیند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، گفت: امام کاظم(ع) طبق سند صادقه، حضرت فاطمه(س) را با دو کلمه صدیقه و شهیده معرفی می‌کند.وی با بیان اینکه عصمت حضرت فاطمه(س) را می‌توان از آیه تطهیر فهمید، ادامه داد:اسلام مجسم حضرت فاطمه(س) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عفو حدود ۵۰ هزار از زندانیان، ادامه داد: از مقام معظم رهبری که با این عفو گسترده در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب موافقت کردند تا زندانیان به  زندگی و اجتماع بازگردند تشکر می‌کنیم.

خطیب موقت نمازجمعه این هفته تهران اضافه کرد:رهبر مجاهد حزب‌الله، سید حسن نصرالله اخیراً سخنرانی درباره ۴۰ سالگی انقلاب داشت که جمله جمله‌اش بصیرت بود، از این رهبر مجاهد تشکر می‌کنیم و امیدواریم سایه این مرد مجاهد بر سر سایه مقاومت مستدام باشد.

خاتمی افزود: از خبرهای خوش هفته گذشته رونمایی از موشک بالستیک دزفول  با برد ۱۰۰۰کیلومتر بود که در راستای سیاست بازدارندگی بود. نظام در این عرصه مصمم است و هیچ ملاحظه‌ای هم در بحث  دفاع از خود ندارد. کمترین پیام این رونمایی این بود اگر دشمنان به فکر کمترین  تعرضی به این نظام اسلامی داشته باشند، این موشک‌ها به مانند صاعقه بر سرشان فرود خواهد آمد.

حجت‌الاسلام خاتمی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از مردم ما در عرصه خواص هستند و مسائل را درست تحلیل می‌کنند، گفت: طاغوتی‌ها وقتی چهل سال پیش می‌رفتند، گفتند ۶ ماه یا یک سال دیگر برمی‌گردند، اما ۴۰ سال است خمیازه برگشتن را می‌کشند و این آرزو را به گور می‌برند. 

وی افزود: از سال گذشته برخی مسئولان حقیر و بی ارزش آمریکا گفتند ما نمی‌گذاریم ایران چهلمین سالگرد انقلابش را جشن بگیرد. به کوری چشم آنها در حال گرامی‌ داشت هستیم. مردم فجر فاطمی را با شکوه برگزار کردند و اسم این جز ناکام شدن نیست. چرا آمریکایی‌ها ناکام شدند و هستند؟ جواب این سوال چراغ راه آینده است و نشان می‌دهد عامل موفقیت ۴۰ ساله چه بود و برای حفظ انقلاب عوامل را باید حفظ کنیم.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به عوامل ماندگاری انقلاب، اظهار داشت: این انقلاب خدایی بود. یعنی رهبر آن خدایی، مردم‌ آن الهی و شعارها و انگیزه‌ها در راه خدا بود. در این ۴۰ سال هرجا خدایی گام برداشتیم پیروز شدیم و هرجا این عنصر کم‌رنگ شد، نقطه آسیب است. مردم و مسئولان باید برای خدا عمل کنند و دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. 

حجت‌الاسلام خاتمی تاکید کرد: دومین عامل اطاعت از ولایت فقیه است. شما ۴۰ سال به ولی فقیه دیروز یعنی امام راحل و امروز به مقام معظم رهبری گفتید "از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن". این فرمایش امام بود که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت ما آسیب نرسد. 

وی با اشاره به عامل بصیرت در مردم، گفت: مردم ما با بصیرت هستند. صدام دیوانه‌ای به ایران حمله کرد و گفت سه روزه یا یک هفته تهران را می‌گیرم اما مردم با تمام جان وارد میدان شدند و بیش از ۲۰۰ هزار شهید برای دفاع از میهن اسلامی داشتیم و این یعنی بصیرت. در فتنه ۸۸ شما فهمیدید قصه، قصه براندازی نظام است و حماسه‌ای را در ۹ دی آفریدید که کم نظیر بود و قابل مقایسه با راه‌پیمایی سال پیروزی انقلاب بود.  در اردوگاه فتنه‌گران اوباما، رئیس رژیم صهیونیستی و معاندان بودند و شما توانستید چشم فتنه را کور کنید. 

حجت‌الاسلام خاتمی تصریح کرد: هرجا انقلاب به حضور ملت نیاز داشت ملت به صحنه آمدند. این راهپیمایی‌ها عملیات سیاسی بزرگ در طول ۴۰ سال بوده است. امسال دشمنان می‌خواهند ببینند با این همه فشار به مردم، آیا مردم باز هم به صحنه می‌آیند یا نمی‌آیند ولی امسال باشکوه ترین راهپیمایی ۴۰ساله رقم خواهد خورد. 

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به عامل مقاومت در فرار شاه از کشور، اظهار داشت: از مذاکره آبی گرم نشده و نمی‌شود. می‌خواهند شما را خسته نشان دهند اما شما ملتی هستید که خسته نشدید اما دشمنان را خسته خواهید کرد. مرگ بر شاه و مرگ بر امریکا نفرت از استکبار است. اروپا و آمریکا خیرخواه ما نیستند و سختی ما را می‌خواهند و می‌خواهند مدام مشکل داشته باشیم. اینکه {اروپایی‌ها} به شما دادند همان سیاست نفت در برابر غذا است که تحقیر ملت است. یکی از اروپایی ها گفته در قبال این اقدامات باید fatf امضا شود در حالی که ربطی به آنها ندارد و مسئولان وزارت خارجه هم به‌درستی جواب آنها را دادند. مجمع تشخیص در این زمینه بدون هیچگونه فشاری تصمیم می‌گیرد و این امانت‌داری را حفظ می‌کنند.

وی با اشاره به مقاومت مردم در برابر فشارها، گفت: نمی‌شود خطیب جمعه حرف بزند و از مشکل گرانی افسار گسیخته نگوید. مدیریت جهادی جلوی این گرانی را می‌تواند بگیرد. باید بر قیمـت‌ها نظارت دقیق کرد، با متخلفان برخورشود و این گرانی‌ها به زودی سیر نزولی پیدا خواهد کرد. 

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه در این ۴۰ سال وحدت و همدلی در مسائل کلان داشتیم، اظهار داشت: در دفاع از نظام و قانون اساسی وحدت و همدلی داشتیم و روز ۲۲ بهمن همه سلایق حضور خواهند داشت. اگر می‌خواهیم وحدت حفظ شود اولا باید با دشمن مرزبندی داشت و دوم اینکه گویش و رفتار مسئولان، عصبانی و خشم‌گینانه نباشد. نباید در مقابل دوستی که سلیقه متفاوت دارد اخم کرد. عنصر وحدت آینده نقلاب را رقم می‌زند و این عنصر طلایی در بین ما خواهد بود. 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها