رییس اجرایی دولت افغانستان، در مراسم گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کابل، گفت که با وجود چالش‌ها، روابط دو کشور افغانستان و ایران در سطح خوبی قرار دارد.

عبدالله: انقلاب اسلامی ایران تحولی عظیم در سطح منطقه و جهان بود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «عبدالله عبدالله»، رییس اجراییه دولت افغانستان، در مراسم گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در کابل برگزار شد، اظهار داشت با وجود چالش‌ها، روابط دو کشور افغانستان و ایران در سطح خوبی قرار دارد.

عبدالله ضمن تبریک به‌مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به مردم، رهبر و رییس‌جمهور این کشور گفت: انقلاب اسلامی ایران که ریشه در افکار و عمق نظریات مردم داشت؛ یک تحول در سطح منطقه و جهان بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم پیچیدگی‌ها و شرایط دشوار، چه در دوره‌های جهاد و مقاومت و چه در مرحله نو، با مردم و دولت افغانستان همکاری کرده‌ است.

رییس اجراییه افغانستان خاطرنشان کرد: حضور طیف مختلف قشر سیاسی و مردم در مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نمایانگر روابط خوب میان دو کشور می‌باشد.

وی ادامه داد: روابط 2 دولت نیز در سطح خوبی قرار دارد و کمیته‌های مختلف بر روی سند جامع مناسبات میان دو کشور در حال کار هستند.

عبدالله با بیان اینکه همسایه‌ها زندگی طولانی‌مدت در کنار یکدیگر دارند، گفت که همسایه‌ها با تهدیدها، فرصت‌ها و آینده مشترک مواجه هستند.

رییس اجراییه افغانستان از موضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با روند صلح قدردانی کرد و افزود: ما خواستار روند صلح با محوریت و حاکمیت مردم این کشور هستیم و هیچ اولویتی فراتر از پایان جنگ 40 ساله برای ما وجود ندارد.

عبدالله با اشاره به اینکه در شرایط صلح کشورهای منطقه به مراتب می‌توانند بهتر از فرصت‌های مشترک استفاده کنند و آینده بهتر منطقه را تضمین می‌کند، ابراز امیدواری کرد که با کمک مردم افغانستان شاهد صلح عادلانه و مورد قبول همه در کشورها باشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها